ZPRÁVY V LEDNU 2001
    01.01.01 Niki
  Poselství Antigony - František Novotný (Autor je přispěvovatelem Neffova Neviditelného psa.) «« nahoru
    02.01.01 Kestř
  Myslela jsem, že by to TAKové lidičky mohlo zajímat Hodně zdraví a spokojenosti v novém roce přeje Kestř.
  Vážené kolegyně, vážení kolegové, aby bylo zřejmé, že nejde jen o zaměstnance ČT (jak se snaží někteří namluvit veřejnosti), ale o princip, posílám Vám jako vánoční počtení reakcce všeobecně uznávaných osobností jako jsou Zdeněk a Jan Svěrákovi, Lukáš Pollert, Štěpánka Hilgertová, Jiří Grygar, Olga Sommerová.... Za sebe - upřímně se panu Hodačovi divím. Já už bych se studem propadl. Martin Štoll, režisér a dramaturg ČT …. A dalších 22 stránek textů s ohlasy. «« nahoru
    02.01.01 JkV(D)
  Velmi důvodně se domnívám, že v téhle zemi je opět nestoudným způsobem zpochybňována naše elementární soudnost, černé nazýváno bezostyšně bílým a naopak. Ani mi tak nevadí paní Bobošíková, pan Štěpánek a pan Hodač, tihle chorobně ctižádostiví lidé na špinavou práci tu byli vždy a za každého režimu a pokud jsou obecným konsensem udržováni v dostatečném odstupu od toho podstatného, nic se vcelku neděje. Ale když je takhle evidentně vidět, k čemu jsou používáni právě teď, je třeba začít mít strach a nenechat si to líbit, protože v takovýchto případech jistým lidem velice rychle roste chuť k jídlu - a velmi brzy by nás mohli sežrat. Copak si to už nepomatujeme???!!!!
  Jistěže nejde pouze o Českou televizi, ale po té snadno přijde na řadu ledacos jiného, jenom místo o "normalizaci" se bude mluvit o nedodržová-ní platných zákonů" a o "pravidlech parlamentní demokracie". A nejvíc o tom budou mluvit ti, kteří nikdy nedodržovali nic! Copak si to už nepama-tujeme???!!!! A copak to nevidíme???!!
  Myslím si, že tohle je přesně chvíle, kdy je třeba se ozvat! (Alespoň pro ten pocit, že si není možno nechat srát na hlavu!) «« nahoru
    03.01.01 Chapko
  Zdá se, že většina národa se utápí v idealistických představách, že v kapitálizmu je možné být nezávislým a nestranným. Celý tento systém, založený na celosvětové vládě peněz je jen o málo lepší než ten za socializmu. Alespoń nám to pan K. dává bezostyšně najevo - kam budeme směřovat pod jeho prezidentským vedením. Konečně už stávkujícím - a ne pouze vzbouřeným - redaktorům držím palce, ať dlouho vydrží. Jak sám píšeš - Honzo - aspoň pro ten pocit nedat si srát na hlavu! Výsledek je však podle mne předem nalajnovanej - je třeba ČT rozdělit nejméně na 2 různé a alespoň jednu z nich věnovat p. Lauderovi, aby konečně stáhnul svoji žalobu na ČR. A p. Železný se tomu bude velmi spokojeně smát. Je to příliš pesimistické? No uvidíme za pár týdnů. «« nahoru
    03.01.01 ZuVla
  Nemela jsme v umyslu psat hromadne maily, ale ted po tech plamennych vyzvach mi to neda. Prosim prectete si analyzu Jana Culika, vydavatele Britskych listu http://blisty.internet.cz , ktery rozhodne nepatri k prizniv-cum ODS, ale situaci v televizi sleduje nejenom poslednich 10 dni... "ČR stále chudne, proto budu demonstrovat proti Hodačovi" Jan Čulík.
Clanek vyjadruje mé mínění, a proto mě na Václaváku nikdo neuvidí. «« nahoru
    03.01.01 Stáňa
  Mně taky na Václaváku nikdo neuvidí, jak je snadné být davovým hrdinou. Kateřina tenkrát davovým hrdinou nebyla. Když nehrozí vodní děla a ...... je demokracie. «« nahoru
    05.01.01 Chapko
  Igor říká: Chapadlovo varování z 3.1. beru vážně, jen mi je proti srsti, že by třeba mohlo u někoho vyvolat rezignaci. Rozhodně je lepší bitvu čestně prohrát, než předem vzdát.
  A já na to: U mne to naopak vyvolává aktivitu. Bitvu můžeme prohrát - třeba i čestně - ale měli bychom vědět, o co se válčí! Těm, u kterých by to mohlo vyvolat rezignaci, doporučuji si opět zadumat nad smyslem existence 7 miliard bytostí lidského druhu na této Zemi a v tomto Vesmíru (tam možná mnohem víc). Inu - parafrázuji Nikotina - za těch 41 let vypírání mozku na jeden způsob a dalších 11 let vypírání mozku na druhý způsob se už jeden těžko orientuje!? Ale přátelé - to je právě naše velká výhoda, že to známe z obou stran! «« nahoru
    05.01.01 Chapko
  K e-mailové kultuře. Snaha navzájem komunikovat - jistě chválihodná - přerostla možnosti e-mailu. Je čas založit CHAT Trasy 14 - co ty na to Fančo? Aspoň se přestaneš rozčilovat nad spoustou hoaxů, které zaplňují schránky e-mailů, když už máš server doma. «« nahoru
    05.01.01 JaVor
  Ahoj všem a omluva těm, kteří mě čekali v Mrákotíně, nebylo možno se tam dostat. Do Hradce jsem jela busem, pak dvakrát přestup do vlaku, kterým jsem se dostala do Letohradu, kam pro mě přijel PJ. Byli jsme prý v jiné hosp. než obvykle. Kromě haldy jásavě ukřičených Poláků byli Brátkovi (Honza má vousy!? - docela mu sluší ), Vepříci, Řezníčci, samo že Pauci, Zdeňka s Jirkou, Starosta Míra , Jánští a několik přátel paučích z okolí. Vepříci a Brátci byli jen ten večer. Vydařil se docela, ten večer, hráli jsme s Petrem. Mám nový nekonformní účes, který jsem si nechala udělat, abych měla přestrojení do Mrákotína, kde jsme měli být za to nebo toho, co naši vlastní bytost v minulém tisíciletí ovlivnilo, takže se na mě všichni kamarádi (kupodivu se zalíbením) vrhli, líbali a hladili mě. 31.12. jsme vyrazili busem nevím kam, kde byla hned hospůdka s obědem a hraním. Pak jsme pokračovali přes kopce cestou necestou brodivše se půlmetrovými závějemi do nevím kam dalších dvou hospůdek, kde se všude hrálo a konzumovalo velmi. Když se setmělo bylo prostředí (zasněžené kopce, v dáli světélkující vesničky a ohromně hluboká obloha plná tolika hvězd, že se mezi nimi jen těžko dala rozeznat lidmi pojmenovaná souhvězdí), v němž jsme kráčeli vstříct další dávce alkoholu, pohádkově kouzelné. Při každé zastávce se bohužel hráli stejné písničky (byl také harmonikář Honza a nějaký houslista, kterému to moc nehouslilo). Ale asi jinak nešlo. Poláci byli dost hluční, přirozeně se veselili a nebylo možno jim to mít za zlé. Byli takoví srdečnější než našinci. Do konečné hospůdky jsme došli v devět hodin. Po večeři se, jak jinak, hrálo. Já ne. Bylo mi nějak ouzko a nechtělo se mi hopsat po sále mezi tančícími. Po půlnoci, obou hymnách a olíbávání s gratulacemi jsme uspořádali ohňostroj, který byl díky polákům skoro stejně velkolepý jako ten v Praze (jak se vytahovaly posilvestrovské noviny). Po půlnoci hodně lidí odešlo, zbylo nás osm, přesunuli jsme se do lokálu, kde jsme se s Petrem střídali v hraní s místními. Bylo to milé, ten dědula hrál hezky na harmoniku a stejně jako my vybíral fláky. Pak jsme si užili v autě po cestě do Mistrovic legraci. Ještě jsme popili zbylé šampáňo a spaní začalo kolem čtvrté hodiny nového věku. Na nový byl krásný den, od rána svítilo slunce a spolu se zasněženými kopci lákalo k projížďce, leč lyží nebylo u nikoho. Tak se to myslím vydařilo, celé to veselí konce roku, století a tisíciletí. Teď jen aby ten třetí věk nebyl horší než ten, který je fuč. Aby se nám občas něco vydařilo. Aby jsme se nehádali a nebyli na sebe zlí. Aby nás naše krásný ztráty moc neboleli. Aby jsme zkusili žít trošku skromněji a byli krapítko pokornější. Pak by se mi tady na Zemi moc líbilo. «« nahoru
    07.01.01 PeJá
  Včera se na stranu "ochránců zákona" přidal v Bobovizi i Martin Štěpánek. To vysvětluje postoj SD lépe, než výše uvedený mail. MŠ vystupuje jako komentátor v pořadech SD. Doposud jsem ho (přes drobné výhrady) rád poslouchal. «« nahoru
    08.01.01 JaVor
  I mně je líto jakým způsobem vystoupil MaŠt ve včerejší "Bobovizi", potažmo dnes ráno v ČR. Jeho proslovy, na něž má ovšem právo jako kdokoliv z nás, byly sice velmi pokroucené, ale alespoň kultivované. Toto se ovšem nedá říci o předsedajícím Dolní sněmovny a jeho papoušcích. Jakkoliv jsem ODS volila, VáKl fandila a snažila se chápat jeho politiku ještě dlouho poté, co začal hazardovat se SVOU hračkou jménem Česká republika, musím konstatovat, že se z něho stal nevyléčitelný politický katatonik. «« nahoru
    08.01.01 PeJá
  Docela mě zneklidňuje, jak je celá 14ka potichu. Ty maily od Vávry a Chapadla jsem nedostal. Reagovala jen Stáňa a Zuzana proti a Nikotýn a Igor pro. Helena mi něco chtěla poslat, ale neposlala. Byla jsi na Václaváku? Zítra budu mít článek v BL, který dnes Čulík "zapomněl" zveřejnit. «« nahoru
    09.01.01 IgHo
  V pátečních Lidovkách jsem našel (kromě jiných zajímavých) i článek Jiřího Pribáně, který Vám v příloze posílám. Možná rozptýlí poslední zbytky případných Vašich pochybností a upevní přesvědčení, že i když to nebude vůbec snadné bude stát za to už nikdy nedržet hubu a krok.Vláda práva a právo protestu "Demokracie není založena na jednorázovém aktu volby, ale na neustálé veřejné kontrole politiků." «« nahoru
    09.01.01 PeJá
  Milý Ivane, dovol, abych Ti vysvětlil, jaký je rozdíl mezi kozami Bobošíkovou a Drtinovou. Kozu ODS Bobošíkovou hlídají bodygardi v ředitelně veřejnoprávní ČT. Nezávilslou kozu Drtinovou hlídají bodygardi ve velíně. Občas jí prý pustí na normální záchod. Jaký je rozdíl mezi kozami Bobošíkové a Drtinové nevím, ale zdá se mi, že Bobošíková má větší. Nicméně díky za názor. «« nahoru
    09.01.01. Chapko
  Z posledních mailů jsem pochopil, že SD není sociální demokracie, ale Stáňa Dufková. Její postoj však neznám, neb jej mailem nevyjádřila. Tak vo co de??? «« nahoru
    09.01.01 IvHal
  Ja mel zase na mysli porovnani jejich 'profesionality', 'nezaujatosti' a 'nezavislosti' pri (sveho casu) vedeni poradu '21'. Momentalne si vsimam asertivity a zlostne hasterivosti. «« nahoru
    09.01.01 PeJá
  Stáňo, prosím Tě, pro Chapadla znovu. «« nahoru
    09.01.01 PeJá
  Koukám, že to Leoš namajloval jenom mě, tak abyste o něco nepřišli: Mílý Petře Jánský, díky, že se věnuješ palčivým problémů televizních koz. Nedá mi,abych taky nepřispěl trochou do mlýna. Podle mého jsou to obě pěkný kozy a kozy mají taky pěkný. Ale může bejt, že větší má Drtinová. Ona totiž jako méně agresivní ženská je tak nezdůrazňuje. To u Bobošíková mi přijdou jako příď fregaty bojující s nepohodou. Drtinová, to je spíše příslib zahrady slastí, kam by se člověk nebál zabloudit. A to je všechno, co jsem chtěl říct o ČT. - S pozdravem Borodin.
  A malý přídavek: Petre, a ktera je veksi JESTERICE? - Mietek Mily krali, jen se klidne zeptej, ja Ti vsechno povim. Vetsi JESTERICE je Drtinova. Vetsi k.. je Bobosikova. «« nahoru
    09.01.01 PeJá
  Úterý 22,30. Právě jsme vyhráli!!!!!!!! «« nahoru
    10.01.01 ZdeBá
  Leoši, díky za Tvůj příspěvek do diskuze, který tuto záležitost přenáší do roviny hodné zralých mužů s duchem rytířským a státotvorným ! «« nahoru
    11.01.01 JarBá
  Rozhovor s Janou Bobošíkovou vedl ve čtvrtek 22. října 1998 Jan Čulík - Britské Listy «« nahoru
    10.01.01 ZuVla
Ahoj vsichni,
  sobotni oslavy Kucerovych narozenin v podzemi Vysehradu, na parniku i v Titanicu byly skvele. Prestoze uz Kucka zije pripravami na dalsi akce, neopomnel podekovat za necekane velkou ucast ctrnactky a hlavne byl nadsen dary, ktere jsme pro nej vymysleli. Nove tisicileti jsme oslavili sampanskym pred Belkou pri uplnem zatmeni Mesice, prvni narozeniny (Ivana Horejsi) sadou griotek a krome nekolika sbirek fotek (ponejvice mohyla zepredu i zezadu) byla i hudba v podani Frantiska. Namestka se naplno zmocnily organizacni orgie a kazdy pritomny byl podroben krizovemu vyslechu : Pojedes i Ty 27.? Napsal jsi se od Ouradu? Namestek veri uradu, a tak, jestli se vykaslete na vcasne oznameni Vasi ucasti, hrozi, ze budeme konzumovat trigramove porce gulase a pivo dojde jeste pred zahajenim crazy setkani v 17 hodin. Odjezdy z Masarycky jsou ve 14:30, 15:30 a 16:00. Vlak jede do Tatcu 50 minut. P.S. Novy mail ma Alena Podraska ... a dokonce si uz muzete mailem objednat i taxik - Radek Chloupek ... «« nahoru
    11.01.01 JarBá
  10.1. TELEVIZE: Česká televize s vyloučením veřejnosti! Jiří Svoboda «« nahoru
    11.01.01 Chapko
  Je to vskutku kreatura? Konečně jsem si přečetl, co by vlastně chtěla - i když je tam 2 roky rozdíl. «« nahoru
    12.01.01 ZdeBá
  Krize je testem věcného uvažování. Převážně se hovoří v souvislosti s krizí v České televizi o zkoušce svobody, nezávislosti ... «« nahoru
   12.01.01 Jiskra
  Můžu mít jeden snad úplně pitomý dotaz? Ráno jsem odposlechla na Radiožurnálu "... občanská iniciativa Česká televize - věc veřejná...". Vynaložila jsem úsilí zjistit, kdo vlastě tuto iniciativu představuje. LN uvádí následující jména: Kraus (herec) - je to TEN Kraus? Dále Müllerová - dramaturgyně ČT1, Vízek - vedoucí zpravodajské redakce ČT (je to ten holohlavý demagog v maskáčích???) a další dva herce.
  Podle zpráv ČTK 20.12. v 11.00: Sdružení Česká televize - věc veřejná vyzvalo radu, aby zrušila výběrové řízení a odstoupila. Rada odmítla a o novém řediteli chce rozhodnout co nejdříve.
  ČTK 20.12. ve 12.53: zástupci čtyřkoalice a sdružení ČT - věc veřejná se dnes shodli na tom, že Rada České televize nyní neplní funkci svěřenou zákonem, tedy že nezastupuje zájem veřejnosti. Novinářům to po schůzce řekl místopředseda Unie svobody Vladimír Mlynář. ...podle dalších slov V.Mlynáře výběrové řízení stále ještě v tuto chvíli probíhá.
  ČTK 20.12. v 16.01: novým ředitelem ČT má být Jiří Hodač.
  ČTK 20.10.v 19.59. zveřejněno prohlášení vzbouřenců: Prohlášení krizového výboru zaměstnanců ČT ….atd.
  Tak vo co de? O Hodače asi ne. A kdo je ta laická iniciativní veřejnost? Krizový výbor nebo dav na Václaváku? Prostě se jenom ptám. A Bártům děkuji za smyslupné články k přemýšlení. «« nahoru
    12.01.01 JaBá
  Prohlášení Jiřího Hodače k jeho rezignaci na funkci ředitele ČT «« nahoru
    14.01.01 Fanča
  Vazeni kolegove, borkyne a borci T14. Nejprve si prosim opravte v Mailovem Adresariu moji adresu - mz@.. namisto puvodni sluzebni adresy miro.... Sluzebni plati tez, ale prosim tam psat pouze v nalehavych pripadech. Pote co mne na konci mailu z 5.1. t.r. oslovil Chapka, uznal jsem opravnenost te poznamky a takto jsem ucinil: Na svem pocitaci jsem vytvoril diskusni server, do ktereho je mozne prispivat - více... «« nahoru
    15.01.01 PeJá + ZuVla
  Vážení, dostal jsem zprávu, že Fanča dělá diskusní server. Jako důvody uvádí toto:
- každý nemusí pasivně dostávat to, co mu jiný pošle, ale může se přihlásit k odběru toho, co sám chce dostávat lepší (strukturovaný) přehled o diskutovaných problémech
- menší zatížení sítě
- každý může otevřít svůj problém k diskusi ve skupině a každý se k němu může vyjádřit bez toho, aniž by tím zatěžoval poštu ostatních Nevím, s kolika z vás to konzultoval, se mnou ne. Jedná se o to, že až doposud lidi dostávali všechno (nebo alespoň většinu) toho, co kdokoliv z nás napsal a poslal na balík adres. Patrně si jeden nebo dva stěžovali, že co je jim do toho, co si vykládá X s Y. Jenže pak je zde mlčenlivá většina, která i když se diskuse nezúčastnila, ráda si početla, co si X s Y vykládá. Diskusní server má za cíl ochránit ony dva nespokojené a pak vyloučit z naslouchání onu mlčící většinu. Možná je to správné, možná ne, ale každopádně, když máme tu demokracii, bylo by slušné se lidí zeptat. Dávám to ke zvážení Zuzaně, která mailový styk doposud organizovala. PJ
  Názor Zuzany: Ahoj. Vypadá to, že se zatím ptáš jenom mně. Je pravda, že teď počet bytů přenesených v době boje o ČT povážlivě vzrostl, ale to je myslím teď už pasé. Moje zprávy, pokud neposílám přílohy a navíc blbě, jak se mi to podařilo v minulém mailu, jsou zhruba ve frekvenci hospod, a 14 dni a moc dlouhé nejsou. Mělo by se zvážit, kolik lidí má přístup jenom k mailu a zprávy by podle mne byly pro ně nedostupné a také "internetovou úroveň " účastníků Trasy 14. Pro dost lidí je problém otevřít přiložený soubor, poslat příspěvek na web to už by chtělo školení, takže např. i pro mě je jednodušší praxe jako doposud t.j. poslat dopis grupě. «« nahoru
    15.01.01 StDu
  Ahoj Zdeňku, fakticky nemám čas do diskuse vstupovat, ale díky za názor.Jiní asi nebudou rádi.... Já jo. «« nahoru
    15.01.01 JaBá
  REFLEX (2001/1): Z deníku vzbouřence «« nahoru
    15.01.01 Jiskra
  Dík za příspěvek, možná to nakonec přece jenom pochopím. Zdá se, že se nám tu začínají rýsovat staré známé "temné síly". Chudáci redaktoři ani netušili, kdo s nimi manipuluje, když odmítli poslouchat Hodače. Sice to trvalo, ale již se začíná jasnit. Ještě bych prosila informaci pro obzvlášť tupé: které profesionální public relations agentury, zaměřené na manipulace s kým čím a pro koho co. Děkuji. «« nahoru
    17.01.01 Jiskra
  LN z 12.1.2001, str. 11
Pravda, nebo píár? Z Kavčích hor nyní znějí krásná slova o pravdě a objektivitě, o něco tišeji se tam ale hovoří o větší důležitosti píár a cíleného ovlivňování veřejnosti. Vzbouřenci ze zpravodajství ČT hrdě tvrdí, že bojují za svobodu slova, objektivitu a pravdivost vysílání. Záměrně přitom ale manipulují s veřejností a přímo jí lžou. K čemu až jsou schopni se uchýlit, ukázal jejich mladý mluvčí Adam Komers, který se nestyděl tvrdit desetitisícům lidí na Václavském náměstí, že nové televizní vedení odpůrcům "připravilo koncentrační tábor". Veřejnoprávní redaktoři, kteří mají občanům za jejich peníze přinášet objektivní informace, opakovaně tvrdili, že jsou v nelidských podmínkách uzavřeni ve zpravodajském centru. Ve skutečnosti s pracovníky příslušné bezpečnostní agentury například minulou středu lidsky komunikovali a ti je nechávali volně procházet ven idovnitř. "Tady už nejde o pravdu, ale o píár," přiznal mi jeden z vůdců vzpoury v reakci na výhrady ke snahám o manipulaci s veřejným míněním. Komers přitom nad zásobami jídla a pití tvrdí, že je tam "praktikován" koncentrační tábor. Podle dosavadního vývoje to bude on, kdo jako vítěz "v boji za pravdu" bude iv budoucnu přinášet divákům ČT veřejnoprávní informace. Nebudou i později různé zájmy důležitější než pravda? David Steiner, zpravodaj ČTK, Praha
  Dovolím si přidat pár slov: Svoboda slova by tu snad už byla. Za co budeme bojovat teď? Což takhle za dodržování etického kodexu novináře. Třeba: hledej pravdu, chraň pravdu, publikuj pravdu?
  Pokud jde o vyváženost v informování (týká se všech hromadných sdělovacích prostředků), pak je téměř typické, že zpráva zpravodaje ČTK je umístěna v rubrice dopisy čtenářů (pravda, pouze v případě, že se jedná o "jiný" názor).
  Kuloárová informace: kameraman paní Bobošíkové byl zbit a z kamery mu byla vyrvána kazeta. Žaloba leží u soudu. Kterýpak veřejnoprávní sdělovací prostředek uvede tuto šeptandu na pravou míru? Ostatně, má točit skrytou kamerou.
  Ať zvítězí čistá bílá košile, nad špínou lží a nenávistí! (Zdroj: Radio Limonádový Joe - já bych si to nevymyslela) «« nahoru
    18.01.01 ZuVla
  Posílám článek z dnešních Britských listů jako příspěvek do diskuse o ČT. (Televizní vzbouřenci konečně dosáhli svého: vtrhli do ředitelské kanceláře a jmenovali do vedení ČT svého člověka, kterého Radě ČT vydíráním vnucovali už před nynější krizí, viz níže. «« nahoru
    18.01.01 Chapko
  Já jen trvám na tom, co jsem řekl 03.01.2001 hned po zahájení Velké televizní debaty trasy 14:
1) Stávkovat ti redaktoři ani pořádně neumějí - je to nadále spíše vzbouření. Nikomu nic zlého nepřeju, ale už měli dávno přejít do stávkové pohotovosti a určitě nic neřešit silou. To mi dává moje 14-ti letá zkušenost z pozorování stávek v Polsku. Ale držím jim palce tentokrát hlavně proto, aby je ještě někdo někdy někde zaměstnal a aby z toho vyvázli se zdravou kůží! Mají toto vůbec ve svých stávkových požadavcích?
2) Jde především o peníze. Pan Paluska je zřejmě klíčová osoba a nemá rád, když si někdo jiný čte finanční dokumenty ČT. Snad se to někdy dozvíme, kolik ten "tunel" v ČT skutečně byl. 1, 2 nebo snad 3 miliardy? A kde jsou teď? Čí jsou? Především naše! Teď teprve přemýšlím, že přestanu platit koncesionářské poplatky.
3) Někde za rohem se chechtá novák Železný. Nad ČR se nadále vznáší Damoklův (Nikotine?) meč Lauderovy žaloby o ochraně investic. Poslední 3 neděle v ČT a v ČR nahrávají pouze Lauderovi - vždyť si ta ČR neumí chránit ani "vlastní" (tedy naše) investice, natož cizí! «« nahoru
    18.01.01 Chapko
  Ach Fančo, Fančo - doma-li jsi! Diskuze 14 mailem pokračuje, nikdo nemaže přílohy a tím je posílá znovu, provoz na mailu se zvyšuje a poštovní schránky se zahlcují. Má vůbec smysl nějaká osvěta? Ach Petře, Petře - ani jsi neřekl, jestli je teď vítězství naše, Vaše nebo Tvoje. «« nahoru
    18.01.01 PeJá
  Petře - odpust mně nevzdělanci nečtoucímu BL. O čem to je a pro koho?
Chapadlo se zeptal na docela zásadní věc a proto jeho otázku zveřejňuju.
BL je škvár. Kdo je nečte, o nic nepřijde. Ale protože třeba Zuzana vydává BL za bernou minci, musím se trochu rozšířit. BL šíří za Skotska Jan Čulík. Pravděpodobně má vůči ČR jakýsi mindrák, který si léčí destruktivní kritikou všeho, co se u nás děje. Specializuje se ne na mediální scénu, ne na televizi jako takovou, ale na ČT. Všechno, co tam kdo už 10 let dělá, dělá špatně. Neskonale pozitivněji hodnotí NOVU a proti Železnýmu se bojí pípnout. Tenhle mediální "odborník" se teprve ode mne dověděl, že Železný byl Hodačův spolužák. Musel jsem to dokázat, jinak by článek Nejobjektivnější zpravodajství přinášela NOVA vůbec nezveřejnil. Já píšu do BL proto, abych ty křivý zrcadla páně Čulíka trochu narovnal. Jedinou výhodou BL je, že otiskou každej blábol (včetně mýho). Dnes je tam například článek, jakej Jánský je blbec. To je jediná odměna, kterou se vám za publikování dostane. >>> Pro mě byla krize jakýmsi tříděním lidí. Diskuse trasy 14 šla trochu mimo mě, ale z toho, co jsem zachytil, konstatuji:
Pro: JaVor, Igor, Nikotýn, PJ
Proti: Zuzana, Stáňa
Neví nebo neutrální: Ivan H., Helena
Proti všem: Chapadlo
Pokud jsem někoho špatně zařadil, omlouvám se a prosím o opravu. «« nahoru
    18.01.01 Chapko
  Petře, nejsem proti všem. Většinu lidí mám docela rád. Akorát si myslím, že jsme se na téhle Zemi přemnožili. Přijatý systém hodnot - na prvním místě peníze - přináší značnou agresivitu a v 7 miliardách lidí je to dnes téměř nesnesitelné. I diskuze o ČT je dost agresivní - ale znáte nějakou neagresivní diskuzi u nás? Třeba Kotel (za chvíli tam toho hlavního asi zastřelí, když neprojde)? A znáte nějaký neagresivní sport? A znáte vůbec nějakého neagresivního člověka? A taky si o něm myslíte, že to je nějakej blbec? Není to nakonec v nás saných už na furt? Alespoň v tomhle životě? Otázek je mnoho a odpovědí málo. «« nahoru
    18.01.01 Stáňa
  A jsme zase u třídění lidí, kdo je ten spravedlivý? Kdo si stále potřebuje třidit? Zařazovat? Dělit lidi? Není to ubohé? Ach, jo. «« nahoru
    18.01.01 JiJindr
  Ahoj diskutéři (sympatie Vám všem, hlavně nekašlat na všechno). Nemám na to bohužel čas, ale jsem jednoznačně na straně PROTI (stávkujícím), Jiskra důrazně také a jistě mnoho jiných také, zejména teď, když už se trochu rozkoukali (akorát že u těch mejlů tak nežijí). A zejména se ztotožňuji s body 2) a 3) od Chapadla 18.1. v 11:00. Ono vůbec nejde od začátku těm hochům o nějakou svobodu informací (a když tak jen nadšencům, kteří se přidali "k revoluci"), ale samozřejmě zase jen o velký prachy u dobře zavedeného systému v ČT. «« nahoru
    18.01.01 KáVá
  Sleduji, jak Zuzana Vlachová bojuje za věc práva především pomocí článků z Britských listů, které, jak jsem se právě dozvěděla, "čte každý, kdo něco znamená" - nebo jak je to tam napsáno. Nojo, co se dá dělat, tak holt nic neznamenám... ale toho Čulíka znám i odjinud, je to takový mistr světa, brouk Pytlík - všechnovím, všudejsembyl, všechnoznám.
Honza říká, že do velkých diskusí se pouští i Jiskra, samozřejmě taky bojující za pana profesora jako lvice. Už mě to nebaví, rozhodně se nehodlám pouštět do nějakých diskusí, myslím, že svůj názor mám, nemám ho excitovaný nějakými emocemi - a dokonce mě překvapilo, a to skutečně srdečně, že iZdeněk Rajniš je na straně "vzbouřenců" - já myslela že ne, on je jiný "ódéesák" celkem tuhý. Ale teď prohlašuje, že tady je to vcelku jasný, že ODS skutečně chtěla ovládnout televizi a dělají a říkají blbiny, tak proč by je hájil - a byli i demonstrovat, dokonce s Timotejem, (který prý, do ticha, které nastalo v promluvě Jiřiny Bohdalové, zklamaně pronesl:" To NENÍ Křemílek!"). «« nahoru
    18.01.01 15:21 PeJá
  Vážení, děkuji za reakce. Po nich je takovýto stav:
Pro: JaVor, Igor, Nikotýn, PJ, JKV, KV
Proti: Zuzana, Stáňa, Jindra a Jiskra
Neví nebo neutrální: Ivan H., Helena
Proti všem: Chapadlo
Chapadlo se ohradil, leč nezařadil. Prosím, aby tak neprodleně učinil. Stáňa se rovněž ohradila. Patrně si nepřeje být zařazována. Tím by ale oslabila kamarády na straně Proti a tak ji žádám, aby se vyjádřila přesněji. Hlavně ji prosím, aby neztrácela smysl pro humor. «« nahoru
    18.01.01 17:58 PeJá
  Polsko je pro. Stav v 17,30:
Pro: JaVor, Igor, Nikotýn, PJ, JKV, KV, Mietek
Proti: Zuzana, Stáňa, Jindra a Jiskra
Neví nebo neutrální: Ivan H., Helena
Proti všem: Chapadlo
Upozorňuju mlčenlivou většinu, že pokud se nevyjádří, padá do skupiny Neví nebo neutrální. Je to dobrá skupina, protože je tam Helena. Přiznám se, že i já bych chtěl být s ní ve skupině. Do této skupiny padá (ovšem bez vlastních zásluh) i Venca Pauk. Jistě by se rád přidal na tu či onu stranu, ale děti mu neřekly, kde se počítač zapíná. «« nahoru
    18.01.01 deti Pauci
  My, jako děti, si už počítač otevřít umíme a musíme prásknout, že mamka je proti PJ. Taťka se kouká na australian open a nepřeje si být jakkoliv vyrušován. Na jeho vyjádření si tudíž ještě pár dní počkáme (a hlavně se uvidí, kde bude víc lidí a tam se zřejmě přikloní :-)))). «« nahoru
    18.01.01 20:38 PeJá
  Opět změna stavu. Ve 20,30 je to takto:
Pro: JaVor, Igor, Nikotýn, PJ, JKV, KV, Mietek
Proti: Zuzana, Stáňa, Jindra a Jiskra, Jiřa
Neví nebo neutrální: Ivan H., Helena
Proti všem: Chapadlo
Jak nás děti Pakovy uvědomily, Venca čeká, kde bude víc lidí. To je správné. Jen tak zajistí doma klid a může se nerušeně dívat na tenis. Prosím vás všechny, kdo jste proti hlaste se hned, kdo je pro dvakrát si to rozmyslete a hlaste se zvolna. Jen tak oddálíme těžké rozhodnutí V. P. «« nahoru
    18.01.01 PeJá
  Zpráva od pramene: Danielo, co jste to udelali? V momente, kdy uz to bylo vyhrany, jste vsechno prohrali. To je katastrofa.
  Ano, to máte pravdu. Včera jsem myslela, že půjdu hned domů. Udělali to tři lidi, kterým ruply nervy. Je to velká chyba, ale věřím, že nikoliv fatální. Distancovali jsme se od toho. Zdraví D.D. «« nahoru
    18.01.01 Halaška
  Zdravim vsechny bez vyjimky. Ja bych ty mlcici bral. Taky se mi chce v tomto pripade spise mlcet. Ozval jsem se proto, ze jsem mel potrebu zastat se Stani, resp. jejiho mozku. Jak uz jsem napsal sveho casu Zuzane, mozna, ze bych se pridal i k pripadne hlucnejsi skupine, kdyby tato bojovala nikoliv za CT, nybrz proti TV (bez privlastku) . Byly doby, kdy se ve stezkove spolecnosti clovek temer stydel priznat, ze utraci cas u bedny. «« nahoru
    18.01.01 22:23 PeJá
  Omlouvam se, ale nevim, co chtel Ivan rict. Ponechavam ho v zarazeni a sdeluji, ze burza dnes zavira za tohoto stavu:
Pro: JaVor, Igor, Nikotýn, PJ, JKV, KV, Mietek
Proti: Zuzana, Stáňa, Jindra a Jiskra, Jiřa
Neví nebo neutrální: Ivan H., Helena
Proti všem: Chapadlo «« nahoru
    18.01.01 JirVla
  Já Ivanovi rozumím. Byly doby, kdy se ve stezkove spolecnosti clovek téměř stydel priznat, ze utraci cas u bedny.Takže vo co de, vo televizi nebo o hodné hochy z US, křesťany atd? .... Už toho bylo napsáno dost, já nemám co bych dodal, (jen že o peníze jde až v první řadě), takže si mne také zařaď do kategorie Proti. «« nahoru
    19.01.01 JarBá
  Na špatně položenou otázku není možná správná odpověď. Sčítání PRO a PROTI je nesmysl, když není položena jasně otázka. Navrhuji sestavit dotazník z jasně formulovaných otázek a výroků a pak se pojďme utloukat prokazatelnými fakty, kdo má pravdu. Hledat kdo má PRAVDU mezi zastánci šípkové omáčky a knedlíků se zelím je infantilní. Např.:
Pravda č.1 (Stanovisko Krizového výboru 17.1.)
  ... Naopak jsme toho názoru, že pan Paluska je v této chvíli legálním a legitimním nejvyšším představitelem České televize a jsme připraveni okamžitě uposlechnout jeho pokynů. Za Krizový výbor Martin Schmarcz. Otázka: Má pravdu Krizový výbor ? (Vrcholí tím jejich boj za svobodu slova?) NE. «« nahoru
    19.01.01 Chapko + Jiskra
  Petře, nejsem proti všem. Většinu lidí mám docela rád. Akorát si myslím, že jsme se na téhle Zemi přemnožili. Přijatý systém hodnot - na prvním místě peníze - přináší značnou agresivitu a v 7 miliardách lidí je to dnes téměř nesnesitelné. I diskuze o ČT je dost agresivní - ale znáte nějakou neagresivní diskuzi u nás? Třeba Kotel (za chvíli tam toho hlavního asi zastřelí, když neprojde)? A znáte nějaký neagresivní sport? A znáte vůbec nějakého neagresivního člověka? A taky si o něm myslíte, že to je nějakej blbec? Není to nakonec v nás samých už na furt? Alespoň v tomhle životě? Otázek je mnoho a odpovědí málo. Chapko. >>> S těmi penězi nemáš pravdu. Na světě je přece plno mnohem krásnějších věcí než peníze. Třeba šaty , šperky, auta ...
  A pokud jde o tu agresivitu, nemůžeme se zbavit dvoubarevného vidění světa. Celá naše generace vyrostla v myšlenkové monokultuře. PRAVDA byla jen jedna. Buď ta státní, nebo ta ze Svobodné Evropy (podle toho, co si kdo vybral, ale rozhodně nebyly kompatibilní). Obě tyto pravdy byly jen propaganda, která rezignovala na skutečnou objektivitu. A teď se národ chová, jako kdyby každý odlišný názor byl osobní útok. Umíme se pohádat, ale neumíme přijímat argumenty. Jiný názor jakoby vyvolával úzkost, které se musíme zbavit tím, že protivníka doslova udoláme. A přitom ten "žití strom" se tak nádherně zelená (viděno s básníkem). Nemohli bychom si té svobody slova užít beze zloby? Přece "kdyby dva lidé na světě měli na všechno vždy stejný názor, byl by jeden z nich prostě zbytečný"!!! «« nahoru
    19.01.01 Chapko
  Myslím, že Ivana mohu přivítat do skupiny PROTI VŠEM, když už v nějaké musíme (?) být. «« nahoru
    19.01.01 08:45 PeJá
  Vážení, otevírám burzu a hned je tu změna, Jirka Vlach proti. Pro 7, proti 6, neutrální většina 14, proti všem 1. Strana idealistů mírně vede nad materialisty. Nejsilnější zůstává strana mlčenlivých. Česká strana proti všem ani nezískává, ani neztrácí. Zdá se, že je dobře zakopaná.
Pro: JaVor, Igor, Nikotýn, PJ, JKV, KV, Mietek
Proti: Zuzana+Jirka, Stáňa, Jindra a Jiskra, Jiřa
Neví nebo neutrální: Ivan H., Helena
Proti všem: Chapadlo
Pro Jirku V: Od čeho se distancovali? Distancovali se od obsazení ředitelny a jmenování Palusky. «« nahoru
    19.01.01 Jiskra
  Petře, upřesním Ti dotazy do Tvého kádrového dotazníku. Nejde jen o peníze, jak zdůraznil Jirka. (Ani doma se tak úplně neshodneme). Co mi vadí je mizerná práce našich hromadných sdělovacích prostředků. Vadí mi, že s námi manipulují, masírují nám mozky, populárně řečeno "dělají z nás blbce" a pak mají tu drzost žádat podporu. Z mého hlediska je jedno, zda TV kope za ODS nebo za Čtyřkoalu. Až budou přinášet objektivní zpravodajství, pak do těch ulic taky vyjdu.
  A pokud kádruješ též politické přesvědčení - já bych to přece jen zkusila s tou palamentní demokracií. Na rozdíl od jiných dokážu respektovat skutečnost, že většina občanů nevolila tu MOJI stranu. «« nahoru
    19.01.01 PeJá
  Chapadlo podává návrh: Myslím, že Ivana H. mohu přivítat do skupiny PROTI VŠEM, když už v nějaké musíme (?) být. Co se takhle zeptat před vítáním Ivana? «« nahoru
    19.01.01 IvaČer
  Ahoj, do republiky jsem se vrátila teprve 11.1.2001, takže moje informace jsou trochu zkreslené, ale z toho, co sleduji teď, mi vychází PROTI. «« nahoru
    19.01.01 Jiskra
  Petře, mám taky málo času, odpovím později, Ale kdybych si mohla vybrat, tak já jsem s Bártama. Ale že se nám to pěkně rozjíždí. «« nahoru
    19.01.01 PeJá
  Jarda Bárta vznáší námitku: Sčítání PRO a PROTI je nesmysl, když není položena jasně otázka. Barikáda má jen dvě strany a otázka je jasná. Jsi pro - na straně stávkujících a nebo proti - na straně Hodače a jím dosazeného vedení. Vyjímku má Chapadlo, který reprezentuje zdravou českou stranu A. Jiráska Proti všem. Na diskuse bude čas po revoluci. Námitku zamítám a žádám Jardu, aby se zařadil. «« nahoru
    19.01.01 Jiskra
  Včerejší LN (18.1.2001, str.11) uveřejnily článek "Protest v české televizi nevznikl až teď" podepsán Aureliusz M. Pedziwol. Z textu vyplyne, že mluvil autor článku se šéfem odborářů Dekojem. Mj. se praví: «« nahoru
    19.01.01 JaBá
  Citát z Deníku vzbouřence (REFLEX 2001/1): Adam Komers vedle vykládá cosi o šílencích, kteří se nějakým podivným způsobem dostanou k moci a neexistuje potom zákonný rámec, jak je té moci zbavit.
  Diskuse se vede o zákonném rámci. Žijeme-li skutečně v demokratickém státě, pak platí zákony (pravidla) a řešení problému je třeba hledat v rámci těchto pravidel hry. Je to to zdlouhavé , ale osvědčené. Pokud někdo prosazuje svoje zájmy bez ohledu na tato pravidla, většinou vítězí, ale jen dočasně než ho větší dravec podle stejného zákona silnějšího polkne.
  V demokracii (férová hra podle jasných pravidel) není místo pro revoluční násilí, barikády, nenávist k nepříteli...
  PS: Pokud Dobroslav Dobrotivý vykrade banku, zastřelí pokladní a peníze předá na dobročinné účely na dětskou onkologii, vykoná skutečně úžasný lidumilný čin ? Lze dobrých cílů dosáhnout špatnými prostředky? «« nahoru
    19.01.01 Kestř
  Nebylo by lepší dívat se v TV jen na Večerníček_?! «« nahoru
    19.01.01 14:47 PeJá
  Vážení děkuji všem za akce i reakce. Helena chce zůstat, Jarda je jasně proti. Bohužel se musím asi na týden vzdálit, takže předávám burzu (ve vyváženém stavu) Chapadlovi, který je dle mého názoru nejvýše povolán takovou funkci vykonávat. Nabádám ovšem ostatní k ostražitosti, Chapadlo má sklony k lanaření, jak jsme dnes ráno viděli. Mrzí mě, že se nepřihlásila Rada starších (Bubenda, Náměstek), které tímto zvlášť zdravím.
Stav ve 14,45 je tento:
Pro: JaVor, Igor, Nikotýn, PJ, JKV, KV, Mietek
Proti: Zuzana+Jirka, Stáňa, Jindra a Jiskra, Jiřa, Jarda
Neví nebo neutrální: Ivan H., Helena
Proti všem: Chapadlo «« nahoru
    19.01.01 Chapko
 
Z moci předané mi moci ruším veškeré zatřiďování, byť by bylo ve vyváženém stavu. Diskuze nechť pokračuje - pozor na agresivitu! A Fančova konferenční služba čeká! Nebojte se!  «« nahoru
    19.01.01 ToVo
 
Muj nazor, Jsem proti vsem, za nejlepsi reseni pokladam vymeteni obou stran z CT a nevahat zacit znova. Myslim ze kvalita tamnich zpravodajcu je podobna jako nasich politiku. Uvadim priklad.
  Fidel je velmi stary a velmi nevrly revolucionar, ktery na dodrzovani lidskych prav a mineni demokraticke casti sveta sere zvysoka. Na Kubu nejezdi ani zastanci lidskych prav z USA, protože dobre vedi ze se na ne vousac tesi aby je oznacil za nepritele revoluce a posilil tak slabnouci revolucni citeni naroda. Nasi dva politici zhodnotily tamni politickou situaci a rozhodli se odjet bojovat za dodrzovani lidskych prav primo do posledni vyspy socialismu. V dobe kdy mohli jednoduse bez cestovani bojovat proti komunismu u nas jsem o nich neslysel (akorat Bubenik se angazoval ve studentskem hnuti ale az po 17.11.89). Ted jiste doufaji, ze vyrazime ma Vaclavak a budem volat, F.C. pust nam nase lidi a oni se se slavou vrati jako hrdinove, ja vsak doufam, ze si je tam vousac necha oba partyzany nejaky cas na doskoleni, nebo je aspon necha prastit pres kulky aby je podobne picoviny presli. Za strizliva Tonda.
 «« nahoru
    20.01.01 JaVor
 
Ahoj, dávám si do kupy a pročítám názory všech na krizi v ČT a postrádám ve své poště Nikotinův nároz. Jestli ho máš, pošli mi ho, prosím. Taky bych si přečetla Tvůj článek v BL "Blesku", ale nekupuju ho. Je dost šílené, kam píšeš svoje názory, ale na druhou stranu je to asi potřeba, protože lidi, kteří čtou Blesk, si těžko koupí "seriozní noviny" (jako třeba Britské listy, že?) a tudíž si nemohou udělat "seriozní názor".
  Co se týká CHATu, přikláním se k ZuVla. Ne každý má možnost připojení k internetu a proto jsem pro, aby se pokračovalo jako doposud. Jen bych na všechny apelovala, aby při odpovědích mazali původní texty.
  Tvoje "hlasování" chápu jako pokus rozpoutat názorovou platformu Čtrnáctky, ale bohužel v poslední dnech píšou stále titíž a někteří dost šíleně. Moc by mě zajímal názor Libigerův, Mietkův nebo Vráťův atp. Jenže oni jsou ta mlčící většina a proto se asi bohužel nedočkáme.
  V šílené spoustě hlasů a názorů, které produkují "osobnosti" našeho národa se vždy najde "nějaká pravda". Z některého názoru lze vybrat jednu větu, jinde prakticky celý. Národ se rozděluje - 1/2 je pro a 1/2 proti stávkujícím. Ať tak nebo onak, pro politiky je to terno. Ohánějí se svými demokratickými principy, které si ovšem vymysleli oni sami (viz mnoho nekvalitních zákonů, např. legální možnost miliardových daňových úniků nebo tunelování). A tak se zviditelňují a není jim hanba se vzájemně urážet s hubou plnou "spravedlivého rozhořčení" nad "nedemokratickým chováním", že mně z toho bolí srdce.
  Dva současní mocipáni a jejich čističi chodníčků bezostyšně veřejně prohlašují, že názory lidí je nezajímají. Nevidno zastupitele, který by svolal veřejnou schůzi a naslouchal lidu, jedině v době voleb kamkoli. V každém případě je dobře, že se národ rozhýbal. Lidi přestali nadávat doma a ventilují své názory, přičemž v jádru nejde vůbec o krizi v ČT ale o to, jak bude naše demokracie vypadat v budoucnosti. O to, kolik si toho politici mohou dovolit v hájení svých pravd. O to, jestli náš "Kocourkov" bude uznávat svět. Jestli Země uzná nás - lidi...
  Ještě poznámka. Jsem sice, co se týče blízké historie, analfabet, ale myslím, že žádné zlo nebylo potlačeno zcela legálním způsobem. (Např. v Indii v nenásilném boji za nezávislost překračovali platné zákony, protože byly špatné.) Vzpomínáte si, jak jsme před šesti - sedmi lety prohlašovali, že my se asi lepší (máte někdo recept?) společnosti nedočkáme, ale je skvělé, že jsme se dočkali alespoň začátku tohoto procesu.
  Nemám ráda lidi, kteří si vzájemně koukají do oken. Nemám ráda lidi, kteří na sebe křičí. Nemám ráda plouživce. Přesto mám ráda lidi a žiji v naivní naději, že lidská společnost bude lepší a lepší a lumpů bude přece jen ubývat.
«« nahoru
    22.01.01 Niki
   
Ahoj Jano, po Tvé stížnosti, že k Tobě nedorazil můj názor jsem provedl rekognoskaci svého adresáře a zjistil jsem, že jsem Tě nepochopitelně neměl ve svém podseznamu 14. Náprava jest učiněna. Do diskuse jsem přispěl hned v počátcích článkem od přispěvovatele Neviditelného psa, který Ti tedy dodatečně posílám. Myslím, že situaci kolem problému TV alespoň v počátku vystihoval dost dobře. Dále jsem se už nezapojoval, protože hned v počátku jsem se dost děsně pohádal v Halounech v hospodě se Zuzanou (26.12.), kterou zřejmě rozvášnilo hlavně to, že chodím na demonstrace před televizi. Už jsem to nechtěl dále rozviřovat. Ale jak si čtu probíhajíci diskusi a hlavně co poslouchám v různých debatách, ono už to ani nemá cenu s některými lidmi diskutovat, protože jak jsme se s JKV shodli, jejich stále opakovaná tvrzení o spiknutí Hradu, intelektuálů a čertví koho ještě připomínají paranoiu. A jak stále slyším tom, že o peníze jde až v první řadě, tak už taky nemám slov. Např hlavní propagátor tohoto hesla V. Klaus napsal do MFDnes článek o tom , proč se bát privatizace TV. Vždyť ona ta privatizovaná TV by se zavázala vysílat dokumentární pořady apod. co teď zabezpečuje hlavně 2. program. Jako bychom neměli Novu, která se přesně k něčemu podobnému zavázela, a jak teď její program vypadá! A článek končil tím, že když se to nepovede, tak se vlastně nic nestane, vždyť si posluchač najde své v bohaté nabídce kabelových televizí! Že ho to bude stát minimálně asi 350 Kč měsíčně místo oněch asi 70, co se platí za televizi teď, tam pochopitelně nebylo už ani slova. Ale je to docela poučná situace a charaktery některých lidí se dost obnažily. Měj se Nikotin. Článek je na adrese http://pes.internet.cz/clanky/8994_0_0_0.html  «« nahoru
    22.01.01 Jiskra
 
Ano, teprve teď to začíná být zajímavé. Je mi celkem jedno, zač stávkují zaměstnanci ČT. Co mi vadí je dlouhodobé mizerné zpravodajství VŠECH velkých sdělovacích prostředků. Nemohu posoudit proč dělají to, co dělají a jaké jsou Vyšší zájmy, je však faktem, že ustavičně vytvářejí virtuální realitu z polopravd a zamlčovaných faktů. Stalo se dobrým zvykem zburcovat svědomí slušných lidí, vyhnat je do ulic, vyhlásit podpisovou akci, zřejmě v rámci zjišťování gramotnosti národa. Výsledek se však tiše peče pod pokličkou bez přispění veřejnosti. Právě teď začíná ta chvíle, kdy se má občan ptát, k čemu to bylo dobré, jaké jsou výsledky a čeho docílil tím, že se obětavě angažoval pro dobrou věc. Akce typu "Občané podpořte nás" a potom "Do tohoto už vám nic není" bychom si opravdu neměli nechat líbit. Naštěstí pro novináře se vždy vyskytne nová kauza, která umožní prchnout od tématu a odvést pozornost veřejnosti jinam. Máš pravdu, pokud si myslíš, že novináři mě silně štvou.  «« nahoru
    22.01.01 Jiskra
 
Zdroj: Lidové noviny 22.1.01 Název: Stávkový výbor zakázal zaměstnan-cům komunikovat s médii
  Zabránit vydávání protichůdných stanovisek, zlepšit svůj obraz v médiích a utvrdit veřejnost ve své jednotě se snaží stávkující zaměstnanci České televize. Stávkový výbor proto rozhodl, že se k situaci na Kavčích horách bude vyjadřovat pouze tiskový mluvčí. Pracovníci budou moci děni ve veřejnoprávní televizi komentovat pouze po konzultaci s ním. "Taky se mi to příliš nelíbí, aleje to nutné," říká tiskový mluvčí redaktor Martin Schmarz. "Je to nedemokratické. Možná že nebudeme vypadat tak dobře před veřejností, ale nám jde hlavně o to, prosadit svůj cíl," vysvětluje Schmarz. Podle něj často docházelo k případům, že zaměstnanci kvůli nedostatku informací sdělovali veřejnosti i protichůdná stanoviska. Poslední kapkou byly středeční události, kdy se Ladislav Paluska za podpory části stávkujících pokusil převzít vedení ČT. "To jsme mediálně prohráli. Neměli jsme informace včas, a tak jsme umožnili druhé straně, aby prosadila do médií svou vlastní verzi," říká Schmarz. Šéfredaktor zpravodajství Bohumil Klepetko nevidí na zákazu nic neobvyklého. "Dohodli jsme se na určitém systému, kterým zabraňujeme dezinformacím," popisuje situaci Klepetko. Také redaktor a člen krizového výboru Patrik Kaizr nemá proti rozhodnutí stávkového výboru námitky. "Je to standardní postup," uvedl Kaizr. Právě on patřil k nejhlasitějším kritikům postupu Palusky. "Mluvil jsem za sebe, jako soukromá osoba. V krizovém výboru jsem se nesetkal s žádnou negativní reakcí," dodal Kaizr. (sib, tva)
  «« nahoru
    22.01.01 Jiskra
 
Ad: Nebylo by lepší dívat se v TV jen na Večerníček_?!
  Určitě bylo. Taky jsem se do toho nechtěla montovat. Ale pokud má mít boj za svobodu slova ten efekt, že lidi, které znám ve čtrnáctce čtvrt století se bojí otevřít hubu a připadají si jak zpráskaní psi jen proto, že měli jiný názor a jen si tiše mejlují mezi sebou tak nevydržím být zticha.
  «« nahoru
    23.01.01 Jiskra
 
Milá Stáňo, je to ještě lepší! Včera jsem při práci náhodou narazila na článek, který mi připadal zajímavý a tak jsem ho stáhla z Anopressu a poslala všem. (Stávkový výbor zakázal...) Cestou domů jsem otevřela noviny a článek nevidím. Dnes ráno se opět dívám do Anopressu a co nevidím, zase ho vidím. Vezmu noviny a výtah z Anopressu s přesnou citací a hleďmě - ani školený tým profesionálních rešeršérů tento článek v novinách nenašel. Nevím, zda máš do této databáze přístup, ale alespoň ukázkově je přístupná i bez passwortu na adrese www.anopress.cz . Anopress je komerční báze, která monitoruje tisk v celém rozsahu (nikoliv jen vybrané články). Přesto mi občas něco nehraje s tištěnou podobou. Nevím, jak se to může stát, když tiskárny i Anopress dostávají přímo od vydavatele elektronickou podobu tištěného textu. Nepamatuješ si, jak jsme tomuhle říkali před dvaceti lety? Nějak mi to slůvko vypadlo. Je mi líto, jestli někomu beru iluze. «« nahoru
    23.01.01 Chapko
 
Děkuji Jiskře za potvrzení mé téze z 05.01.2001, že ani v dnešní době není možné být nezávislým a nestranným. Cenzura tedy nadále existuje?! Koho chleba jíš, toho píseň zpívej?!  «« nahoru  
    23.01.01 Stáňa
 
Milá Jiskro, je daleko lepší život v iluzích, jednodušší. A k druhému mejlu, kdo vždycky nejvíc kříčí? Znali to už přece naši dědečkové a babičky. Mlčící většina to nikdy nebyla.  «« nahoru
    23.01.01 ZdeBá
 
Soutěž o nejrychlejší odpověď ! Prvních deset T14 - ČTV - diskusníků, kteří nejrychleji zašlou do Fančou zřízené a provozované diskusní skupiny "14Ka.CTV" na serveru "news.tak.cz" odpovědi na tam položené "žhavé" otázky ode mne obdrží při nejbližší možné příležitosti tam uvedené nečekaně hodnotné ceny. Touto "marketingovou" aktivitou se připojuji ke snaze co nejrychleji pozvednout naší internetovou komunitu T14 k diskusním technologiím dneška, jejíchž zvládnutí nám mimo jiné přináší jedinečnou příležitost k prověrkám a tréninků naší duševní svěžesti a potence. Úspěšné a rychlé zapojení do diskusní skupiny všem přeje sponzor soutěže. P.S. Pro ty, kteří nemají po ruce šikovný IT-dorost nebo IT-profesionála ještě návod pro připojení do diskusní skupiny prostřednictvím poštovní aplikace MS Outlook Express 5. Postup a vzor mého nastavení: - posloupností voleb Nástroje /Účty ... /Diskusní příspěvky /Přidat - Diskusní příspěvky spustit "Průvodce připojením k internetu" - vyplnit položky formulářů průvodce Zobrazované jméno: Zdeněk Bárta (vaše jméno) Elektronická adresa: barta@....cz (vaše e-adresa) Diskusní server: news.tak.cz x Požadovat přihlášení k diskusnímu serveru - Název účtu: t14 - Heslo: trasa14 x Zapamatovat heslo. Chcete načíst diskusní skupiny z přidaného diskusního účtu ? ano - v dialogovém okně vybrat ze seznamu diskusních skupin první čtyři položky (14...), tlačítkem "Přihlásit odběr", potom tlačítkem "OK" ukončit dialog. - ve stromovém seznamu "Složky" rozvinout (+) položku "news.tak.cz" a vybrat položky 14Ka.CTV. - v seznamu diskusních příspěvků(zpráv) rozvinout (+) položku "ČTV - diskutéři ..." a otevřít příspěvek "Pozor !!! Velká lednová soutěž ..." - tlačítkem "Odpověď skupině" (vlevo nahoře) otevřít formulář zprávy pro odpověď - připravit odpověď a tlačítkem "Odeslat" odpověď odeslat Tak se trochu namáhejte a zkuste to!  «« nahoru
    24.01.01 JaVor
 
Jak vidno, jste hluší ke všem a všemu. Každý si opakuje svoje názory a nediskutuje. TAK si diskutujte na internetu, když ho máte. Pokud bude Váš názor nový, prosím o jeho zaslání emailem, protože já přístup k internetu nemám. Díky   «« nahoru
    24.01.01 Chapko
 
Tak moment. Zase nějaké rozřazování. Z moci předané mi moci Petrem Jánským se tedy ptám: kdo ze současné e-mailové komunity Trasy 14 se může přesunout do internetové konference Trasy 14 - tedy, kdo má kromě e-mailu dostupný taky internet?  «« nahoru
    24.01.01 ZuVla
 
Ahoj vsichni,
  jen par organizacnich pokynu. Odjezdy z Masarycky jsou ve 14:30, 15:30 a 16:00. Vlak jede do Tatcu 50 minut, az budete v Peckach, tak to uz jste prejeli. Naopak my, co se chceme pred tou slavou jeste projit, pojedeme do Pecek uz ve 13 hodin. Pak prochazkou udolim a pres hospodu a pole (cca 6 km) do Tatcu. Spolecny dar uz je urcen, ale Helena by potrebovala do sve karky libovolne ptakoviny. Jak pise: otvírák na konzervy se lžičkou, skleněného zajíčka, starý Čtyřlístek, lupu, čsl.vlajku, kojeneckou lahev, rámeček na obrázek, kalhoty od pyžama, bažanta a plenkové kalhotky uz ma, pokud Vas napadne jeste neco jineho, pridejte ji. Dalsi prosba se tyka automobilistu. Potrebovali bychom prehravac CD, pokud ho nekdo ma a mohl by ho privezt, ozvete se mi, jinak bude muset vzit Stana kazetak a to by se pro nase ucely hodilo podstatne mene. P.S. Honza Bradka ...@... a Jitka Peacock ...@...
  «« nahoru
    24.01.01 ZuVla
 
Ahoj zeny,
na dotaz Mileny se Bubenicek ohledne narozeninoveho daru vyjadril, ze by rad kouril. Rekl to v jinem slovesnem rode a myslel to jeste daleko hur nez to pisu. Proto jsme vymyslely (po tretim pivu), ze mu to castecne splnime. Kazda by si mela z domova vzit prazdnou plechovku (vzhledem k Jirkove orientaci by se hodila plechovka od CocaColy, ale invenci se meze nekladou), udelejte do ni jeste doma otvory a pridelejte provazky, abychom plechovku mohly nest jako kadidlo. Milena nakoupi v Charite kadidlo a my pak budeme kourit a kourit. Na delani otvoru nepouzivejte nase muze, melo by to byt prekvapeni i pro ne. Proto doufam, ze Paukovi dosud zustala utajena existence vypinace u pocitace a vzkaz si cte jen Jirina. Ahoj v sobotu
 «« nahoru
    25.01.01 ZuVla
 
Ahoj, koupe kadidla je ohrozena, a tak si kazda (nejenom Vera) krome plechovky vezmete jeste nejakeho frantiska, radsi vice nez jednoho. Nekomu se ho po vanocich asi nepovede sehnat. CD prehravac uz je zajisten, neni potreba do Tatcu vozit dalsi. Výběr z úplného textu na "news.tak.cz" - 14Ka.Akce )  «« nahoru
    28.01.01 ZdeBá
 
Tatce: N+B / 60+60 - další dojmy ... (k Chapkovu příspěvku) Velké ocenení si zaslouží realizacní skupina pro institucionální trasové obdarování jubilantu. Sortiment daru v rozsahu od obsahu místních popelnic po sortiment luxusních pánských doplnku z prodejen na pražských bulvárech byl omracující. Pocet elementu v darované kolekci odhaduji na 30 a více kousku, výkon moderátorek aktu predání (Ala + Helena) by byl hoden multimediálního záznamu do "Zlatého fondu T14". ... bylo CD-R "Cvicíme (ráno) s Námestkem", ... ... našeho trasového erotického gurmána P.J. (nebyl bohužel prítomen) ... Realizací dávného erotického prání Jirky B. (60) nasadily ... Tak zase nekdy nekde nashle ...
  P.S. K problémům s připojováním k diskusnímu serveru T14. Problémy s pripojováním dalších clenu do naší diskusní komunity se budeme snažit postupne rešit. Zatím jsou v zásade tri, a to - nekterí zamestnavatelé pri pevném pripojení do Internetu zřejmě blokují komunikaci na TCP/IP portu 119, který je používán aplikacemi v rámci služby pro diskusní skupiny (o možném využití jiného portu - a WWW protokolu HTTP - se musím poradit s Fancou), - nesprávná konfigurace pri pripojení prostrednictvím modemu (pokusím se rešit poradenskou službou po telefonu po zaslání požadavku s vaším telefonem na e-adresu ... - obava ze zvýšení nákladu na Internetové služby pri pripojování z domova (pokusím se o technologickou a ekonomickou osvetu pres hromadnou e-poštu) Co vy na to ?
  «« nahoru
    28.01.01 PeJá
 
Tak teď je komunikace dokonalá. Počítačoví odborníci na diskusní skupiny si něco zaheslovaně vydiskutují a ostatním dají mailem na vědomí zmatený výstup. Chlapci, počítačoví odborníci, já vám tleskám. Kdybyste náhodou, počítačoví odborníci, hledali normální www stránku trasy 14 (jakou má každá druhá trasa), najdete ji tam, kde se Fanča rád myje. Už léta ji tam ukrývá!   «« nahoru
    29.01.01 Jiskra
 
Zde je jeden křiklavý příklad. John Swinton, bývalý šéf personálu New York Times, byl jedním z nejoblíbenějších lidí od novin v New Yorku. John byl v roce 1953 požádán, aby pronesl přípitek před New York Press Club. Když to udělal, učinil velmi důležité a odhalující prohlášení. Následuje jeho doslovná citace: "V současné době v Americe neexistuje taková věc, jako je nezávislý tisk. Víte to stejně dobře, jako já. Není mezi vámi ani jeden novinář, který by se odvážil upřímně vyjádřit svůj vlastní názor. Víte předem, že kdyby to udělal, nikdy by se to neobjevilo v tisku. Jsem týdně placen za to, že své upřímné mínění nezveřejňuji v novinách, pro něž pracuji. Vy ostatní jste placeni za stejnou věc a kdo z vás by byl tak pošetilý, aby napsal svůj upřímný názor, brzy by se ocitl na ulici a hledal by si jiné zaměstnání. Kdybych dovolil, aby se v jednom čísle mých novin objevil můj poctivý názor, do dvaceti čtyř hodin bych přišel o místo. Prací žurnalistů je zabíjet pravdu; bezostyšně lhát; překrucovat pravdu; hanobit; plazit se u nohou mamonu a prodávat svou vlast a svou rasu za svůj denní chléb. Vy i já víme, že věřit v nezávislost tisku je bláznovství. Jsme nástroji a vazalové bohatých mužů za scénou. Jsme skákající tajtrlíci, oni tahají za drátky a my tancujeme. Naše talenty, naše možnosti a celé naše životy jsou vlastnictvím těchto mužů. Jsme intelektuální prostituti."  «« nahoru
ROČNÍK 2001
Leden
Únor
Březen
Duben
Květen
Červen
Čevenec
Srpen
Září
Říjen
Listopad
Prosinec
SEZNAM ZPRÁV
01.01.01 Niki
02.01.01 Kestř
02.01.01 JkV(D)
03.01.01 Chapko
03.01.01 ZuVla
03.01.01 StDu
05.01.01 Chapko
05.01.01 Chapko
05.01.01 JaVor
07.01.01 PeJá
08.01.01 JaVor
08.01.01 PeJá
09.01.01 IgHo
09.01.01 PeJá
09.01.01. Chapko
09.01.01 IvHal
09.01.01 PeJá
09.01.01 PeJá
09.01.01 PeJá
10.01.01 ZdeBá
11.01.01 JarBá
10.01.01 ZuVla
11.01.01 JarBá
11.01.01 Chapko
12.01.01 ZdeBá
12.01.01 Jiskra
12.01.01 JaBá
14.01.01 Fanča
15.01.01 PeJá + ZuVla
15.01.01 StDu
15.01.01 JaBá
15.01.01 Jiskra
17.01.01 Jiskra
18.01.01 ZuVla
18.01.01 Chapko
18.01.01 Chapko
18.01.01 PeJá
18.01.01 Chapko
18.01.01 Stáňa
18.01.01 JiJindr
18.01.01 KáVá
18.01.01 PeJá
18.01.01 PeJá
18.01.01 deti Pauci
18.01.01 PeJá
18.01.01 PeJá
18.01.01 Halaška
18.01.01 PeJá
18.01.01 JirVla
19.01.01 JarBá
19.01.01 Chapko + Jiskra
19.01.01 Chapko
19.01.01 PeJá
19.01.01 Jiskra
19.01.01 PeJá
19.01.01 IvaČer
19.01.01 Jiskra
19.01.01 PeJá
19.01.01 Jiskra
19.01.01 JaBá
19.01.01 Kestř
19.01.01 PeJá
19.01.01 Chapko
19.01.01 ToVo
20.01.01 JaVor
22.01.01 Niki
22.01.01 Jiskra
22.01.01 Jiskra
22.01.01 Jiskra
23.01.01 Jiskra
23.01.01 Chapko
23.01.01 StDu
23.01.01 ZdeBá
24.01.01 JaVor
24.01.01 Chapko
24.01.01 ZuVla
24.01.01 ZuVla
25.01.01 ZuVla
28.01.01 ZdeBá
28.01.01 PeJá
29.01.01 Jiskra
© Čtrnáctka