Cesta na Stezku » po 4. září » JiVl

Ahoj, ve středu bychom mohli navštívit kácovský pivovar. Odjezd z Prahy hlavní v 8.06 (osobní vlak), příjezd Kácov zast. 10.56. (přestup v Čerčanech). V pivovarské Šalandě bychom poobědvali, popili pár piv a pak se vydali lesními cestami do Zruče nad Sázavou (10 km). V restauraci Na ostrově (známe už ze Silvestra 2013) bychom vyčkali vlaku. Odjezd ze Zruče 17.21, příjezd Kutná Hora-město 18.37. Z nádraží do místa ubytování 1 km. Zájemci hlašte se (třeba zítra v hospodě nebo mailem).

Čtrnáctka na Nordkapu » út 5 září » JiBu

Přátelé, v létě jsem podnikl namáhavou cestu až na Nordkap na počest naší slovutné Trasy. Alena a Ivan H. to tam určitě znají. Hoj, Hoj!

Čtrnáctka na Nordkapu » út 5 září » šéf

Gratuluji k vskutku náročnému výkonu a k šíření slávy Trasy i na tato hraniční, extrémní místa!!! Vivat, sláva!
Ale na Nordkapu jsou k vidění i jiné zajímavé věci

Dnes dvě slezinové hospody! » út 5. září » ZuVla

Ahoj všichni, nezapomeňte: dnes jsme od pěti v Café Taussig, Vlašská 25 a od sedmi u Magistra Kellyho, Jánský vršek 8. Nezapomenňte: ponožky, punčochy, svetry, svíce.

Stezka! » út 5. září » šéf

Ahoj všem, na svátek Pavlíny ve 23:59:59 vypršela možnost se normálně a včas přihlásit na letošní již 59. Stezku. Ale protože jsme byli mimořádně dobře naladěni, axceptovaly se i přihlášky došedší až do neděle a platby došedší na účet i až v pondělí ráno.
V příloze je seznam všech », kteří se přihlásili. Prosím, zkontrolujte, jestli je u vašeho jména vše správně zaznamenáno Pokud ne, dejte mi ihned vědět. Pokud je to u vás správně, psát mi to nemusíte.
Jen tak mimochodem, ani letos se to neobešlo beze zmatků: Někdo zaplatil víc, než měl (a pak nebylo jasné, co tedy vlastně všechno chce), někdo zaplatil více jen tak, někdo zase zaplatil méně, než měl, jiný zase zaplatil, ale nepřihlásil se a jiný se zase přihlásil a nezaplatil … a někdo se zase přihlásil až třikrát … někdo si plete příjmení a jméno… Zkrátka NORMÁLKA.
Ještě k tabulce . červeně jsou vyznačeni ti, kteří se přihlásili a nezaplatili. Pokud to chtějí napravit, možnost je, ale podle rozhodnutí organizátorů Stezky je už nutné zaplatit penále ve výši 50,- Kč. Jinak to vyřešíme až na Stezce. U "mladých" chybí den příjezdu, protože dle jejich sdělení půjdou kompletně svoji cestou a jinudy a dorazí až na zakončení.
A na závěr malá poznámka: kontroloval jsem platby od jednotlivých Tras, které chodily na TAKový účet a… jaké to překvapení! Čtrnáctka je opět největší Trasou.

Tichá svatba - poděkování » út 5. září » ZdeTi

Milí svatebčané a příznivci, čas běží jako voda a za chvíli uběhne od svatby 14 dní. Než se tak stane, chceme zúčastněným poděkovat, že to prožili s námi a těm, kteří dorazit nemohli, poskytnout pár obrázků. Zvláštní dík patří všem, kteří nám pomáhali s přípravou. Moc jsme si to užili a budeme rádi vzpomínat, ten den se zadělalo na pár povedených historek.
Svatební statistiky: 114 hostí (nekecáme) + 9 dětí + 4 psi + 80 kilo prasete + 470 piv + my 2. Ještě jednou všem děkujeme za účast, pomoc, přípravu taškařic, poslaná přání a štědré dary. Zdraví A + Z Tichých

Ad Café Taussig a Magistr Kelly 5.9. » st 6. září » ZuVla

Ahoj všichni, tentokrát je obrazová příloha včerejších dvou hospod tak bohatá (14 ks), že pošlu zvlášť zprávu z hospody a teprve posléze, co se bude dít s dalšími veskrze důležitými dokumenty. Cestu strmou Vlašskou ulici do Café Taussig zvládli všichni (příloha 1), ale někteří se usadili v kiosku a nebylo jim podezřelé, že vůbec nevidí Hradčana. Naštěstí styčná důstojnice Zdena vše napravila a už sedíme v zahradě kavárny (2). Tak kvůli tomuhle tu jsme (3). Pivo za třicet, výhled zdarma (4). Před zavíračkou v sedm jsem ještě doplnila KPČ k vycházce "Na cestě Malou Stranou s externím průvodcem" a ukázala Čtrnáctce, kde pařil Bobby Hull (5). Ze zahrady nad kavárnou na nás mezi stromy pořád jukaly Hradčany (6). Pak už jsme se přesunuli ke Kelleymu (7). Před devíti lety byla Kelleyho věž za neprodyšnou mříží (8a), ale dnes bylo schodiště z jediného kusu dřeva přístupné (8), a tak jsme si mohli seshora okouzleně prohlížet malostranské věže i dvoreček pod námi (9). Ano, z této věže pozoroval hvězdnou oblohu magistr Kelley i my (10). Zatímco u Taussigů obsluha prohlásila, že už nemají točené, protože se blíží konec sezóny, tady nám slečna i přes zákaz vedoucího narazila další sud Fabiána z Hostomic a my mládežníci jsme se jí zato odvděčili, že jsme ho skoro celý vypili (11). Dokonce nám přinesla i Elixír mládí (12). Večer v tichém domě pomalu končí (13), ale my jsme se v deset ještě přesunuli dovnitř. Pivo, víno a další elixír mládí tekl proudem (14). A tak vůbec nevím, jestli nás příště poznáte.

Co se bude dít » st 6. září » ZuVla

Ahoj všichni, a teď konečně, co se bude dít.

Yes, Norrisova bouda, Oh, Yes…. Program » st 6. září » MiMa

Už je to za dveřmi… tento víkend… SOB v pueblu se již těší! Takže abyste věděli, jak to bude probíhat.
Přípravný výbor se sejde na Norrisově boudě ve čtvrtek ve složení Jana, Věra, Zdenka, Jirka, Pavel, Jirka, Honza, Michal a narazí sud piva Rohozec 11. A pak společně: 1) zapálíme oheň v Pueblu
2) poté začneme vařit v kotlíku guláš a to sice segedínský (příprava na Maďarské lázně, že)
3) až se guláš uvaří, tak ho odstavíme a přelijeme do železňáku a necháme zrát do pátečního večera, kdy ho zbaštíme
4) do uvolněného kotlíku vsuneme krůtí skelet a zeleninu a dáme vařit polévku a tu budeme vařit, dokud nepůjdeme spát. V pátek ráno vyndáme kostru z polévky, obereme a maso vsuneme zpět do vývaru. Věra provede závěrečné dochucení. Potom jí budeme jíst průběžně celý víkend, dokud se nesní.
5) Vyškvaříme vepřové sádlo, aby bylo co namazat na chleba.
Stravovací program – čtvrtek večer: krkovice na ohni, chleba, (brambory); pátek ráno: polévka, sádlo, džemy, chleba; pátek večer: segedínský guláš, HK; sobota ráno: polévka, sádlo, džemy, chleba; sobota večer: čerství pstruzi ze Smržovských sádek na ohni se šťouchanými bramborami; neděle ráno: polévka, sádlo, džemy, chleba.
pokud se nám podaří nasbírat houby a věřím, že jo, tak bude smaženice. A taky budou špekáčky, hmmm. A taky štrúdl. Pivní plán nechci ani zveřejňovat, ale vychází to na 130piv. Pivo se bude čárkovat Jídlo nakoupím a rozpočítám na hlavu.
Aktivity – Cyklomožnosti: v pátek něco jemného, to bychom mohli sjet do Turnova a zpět vláčkem. V sobotu Ještědský hřeben, V neděli kolem Černé studnice na Zbytky. Pěšárna, to dohodneme na chalupě…
Večery nebudou možná úplně nejteplejší. Budeme tam tři večery. Mám připravený RUM na jednu dávku nápoje: „Cesta na severozápad“ (podkova). Pokud si myslíte, že jedna dávka je málo, vezměte pánové ½ litr RUMu též. Hoj, bude nám teplo!!!, až do rána.
Jo, ještě doplňuji pivo je zajištěno. Píči vína, vezměte si s sebou víno, každý z Vás má jinou chuť. Pro ty, co ještě na Norrisově boudě nebyli,  posílám v příloze přístupový plánek. Jo a budeme také promítat Divadlo, aspoň část. A to už je snad všecko.

Skvělá výstava v Rudolfinu » st 6. září » StDu

Ahoj všem, měla jsem to štěstí, že jsem dnes byla na prohlídce právě otevřené výstavy Krištofa Kintery. Provázel nás. Je neskutečně vtipný, chytrý. Zajděte se podívat, díky jedné nadaci je vstup zdarma. Hlavně pánové budou zírat, co všechno našel, rozmotal, upravil, co všechno navezl. Jaké má nápady. Je tam hodně vychytávek, včetně hrací skříně, ve které je uloženo sto písniček zřejmě dle jeho vkusu, ale také .....jo, jsou tam pračky, asi 66 pytlů ve sloupu do ohromné výšky....... těch fórků, pobavíte se.

Stezka - důležité informace » po 11. září » šéf

Ahoj všem, Helena K. skvěle zapracovala a tak mohu poslat následující souhrnné a konkrétní údaje k nadcházející Stezce. Jak už jsem psal, tak první tři noci budeme v Kutné Hoře a poslední v Čáslavi. Přestože budeme tři dny v KH, tak nemusíte mít strach, že bychom to trávili jenom v tomto městě, tady zase zpracoval Jirka V. a tedy budeme tedy vyrážet do okolí (každý den do jiného, samozřejmě).
A teď k jednotlivým noclehům (a rozhodně čtěte prosím až do konce!):
Středa, čtvrtek a pátek: ubytování: Domov mládeže SPŠ a VOŠ Kutná Hora, Komenského náměstí 67/28 Cena za osobu a noc je 208,- Kč (platba - viz níže). Jsou tam dvoulůžkové a třílůžkové pokoje a jeden čtyřlůžkový. Pokoje jsou většinou po třech soustředěny do buněk z nichž každá má pak svoje sociální zařízení. Bylo by vhodné z důvodu rychlejšího ubytovávání, abychom byli už předem rozděleni do pokojů. Dvoulůžkové pokoje přednostně rezervujeme pro manželské a tomu podobné páry. Ostatní se případně předem domluvte a nahlaste, jak byste chtěli být ubytovaní. Slušně vychovaní (!!!) psi povoleni
Ubytování se bude platit najednou a fakturou, takže bude velmi výhodné, když příslušnou částku pošlete předem na trasový účet (ze kterého to pak zaplatím), tedy 210,- krát počet nocí. Do zprávy pro příjemce pak uveďte za koho platíte (např.: "Vopršálkovi dvě noci", což je tedy 840,- Kč, že ).
stravování: večeře: budou v restauraci U Černého kohouta (Husova 148), výběr bude ze dvou jídel.
středa: kuřecí roláda se špenátem a brambory nebo katův šleh s bramboráčky
čtvrtek: bramboráky plněné masem nebo sýrem
pátek: kančí se šípkovou nebo zelím, knedlík nebo halušky s uzeným
snídaně: ty si každý zajistí sám, na ubytovně budou k dispozici kuchyňky s nádobím a lednicí.
Sobota:
ubytování: Čáslav, zde bohužel nemají žádné zařízení s volnou ubytovací kapacitou pro Trasu naší velikosti, takže budeme muset být dokonce na třech místech (jsou okamžiky, kdy Trase 18 strašně závidím)
1. Turistická ubytovna Městské lázně, Na Bělišti 33
2. Vojenská ubytovna, Filipovská 1438
3. Domov mládeže SZeŠ, Sadová 1234
Ceny se pohybují okolo 200,- (platba na místě, kdo kde bude spát se dohodneme na Stezce)
stravování: večeře restaurace Na hřišti (Vodranty 1664)
opět výběr ze dvou jídel: uzené, br. knedlík, zelí nebo kuřecí řízek, brambor
snídaně: opět si zajistí každý sám (v Čáslavi, stejně jako v KH by to neměl být problém)

V 11:10 pak odjedeme vlakem do místa zakončení v Třemošnici. Protože nás asi bude dost, tak je potřeba předem zajistit potřebnou kapacitu ve vlaku, takže mi prosím co nejdříve nahlaste, kdo tímto vlakem NEPOJEDETE.
A poslední věc (která se však už netýká Stezky): už před časem jsme opět platili za čtrnáctkový web. Zatím to šlo z trasového fondu. Takže, když už budete v tom placení za nocleh v KH, tak k tomu můžete přihodit 40,- Kč (za osobu) na úhradu této platby.
Dík, že jste dočetli až sem a hlavně, že vykonáte vše potřebné. JaVor prosím o uveřejnění informací na čtrnáctkových stránkách. Bubu to jistě dá do pozvánky. Ale před Stezkou vám to spolu s dalšími případnými informacemi pro jistotu ještě připomenu. Ahoj na Stezce

Na cestě po Arles » st 13. září » PeKo

Ahoj, ježiš proč jsem si toho všiml až teď? Dnes (středa) v21.30 ečer na ČT2 Na Cestě » Pamatuje si někdo eště Provence 2016, nebo teď už jen Slovinsko? Francouzské město Arles sice už doby své největší slávy prožilo, množství antických i středověkých památek ale můžeme obdivovat i dnes. Všechno navíc pod laskavým světlem provensálského slunce, které si tolik zamiloval malíř Vincent van Gogh, který si právě zde vybrousil svůj charakteristický styl. Navštívíme ale i přírodní park Camargue, jehož hlavním lákadlem je místní fauna. V ptačí rezervaci, v níž žijí stovky druhů dvounohých opeřenců, jsou největším lákadlem růžoví plameňáci. Nesmíme ale zapomenout ani na polodivoká plemena koňů a býků. Největším místním svátkem je totiž každoročně La Fiesta, při níž za zvuků dechových orchestrů z širokého okolí vstupují toreadoři do antické arény a pouštějí se do krvavých soubojů s býky.

Stezka – jídlo! » pá 15. září » šéf

Ahoj všem, ještě ke Stezce, je potřeba předem nahlásit kdo jaké bude chtít jídlo. Takže účastníci "zájezdu" si to prosím přes víkend rozmyslete a ještě během víkendu odpovězte na otázku, jaké jídlo k večeři budte chtít. Co kdy bude, jsem psal v e-mailu s podrobnými informacemi ke Stezce. Ale že jste to vy, tak vám to zopakuji:
středa: kuřecí roláda se špenátem a brambory // katův šleh s bramboráčky
čtvrtek: bramboráky plněné masem // sýrem
pátek: kančí se šípkovou / zelím, knedlík // halušky s uzeným
sobota: uzené, br. knedlík, zelí // kuřecí řízek, brambor
Takže stačí jen odmazat to jídlo, které nechcete a celý den, kdy tam nebudete, kliknout na "odpovědět" (pozor, ne "odpovědět všem") a pak kliknout na "odeslat" a hotovo. Jednoduché, že? Kdo nic nenahlásí, tak prostě bude čekat a dostane to, co bude. Příjemný víkend

Hřib nachovýtrusýYes, Norrisova bouda, Ad Jizerky - Atlas hub » pá 15. září » JaMe

Ahoj všem a hlavně absolventům výkrmny na Norrisově boudě! Tmavý hřib, který byl většinou hlasů vyřazen ze stravování je hřib nachovýtrusý a je jedlý (špatně jsem určila bronzový, ale dobře bylo jedlý). Ověřit je možno v přiloženém odkazu ».

Pozdrav » po 18. září » MiNo

Ahoj všichni, Zdravíme z Peru a přejeme vám pěknou Stezku. Miloš a Blanka

Dnes slezina! » út 19. září » ZuVla

Ahoj všichni, dnes je naše poslední zahradní restaurace - prozřetelně jištěná střechou. Je v pivovaru Lužiny na stanici metra Lužiny. Po výstupu z metra vstoupíte rovnou do stejnojmenného obchoďáku, vystoupáte jedno patro, a aniž změníte směr, vyjdete na jeho opačném konci. Vlevo uvidíte zahrádku, tak tam to je. Teple se oblečte, ať aspoň chvíli můžeme markýrovat zahradní restauraci. Ostatně v šest je ještě poměrně teplo. Pak se když tak přesuneme k varnám na stejném podlaží!! Prostě než si sednete vevnitř, zkontrolujte, jestli vidíte zahrádku. Pokud ne, budete patrně sedět o poschodí výš a zase se co nevidět nesejdeme.

Stezka - ubytování Čáslav - důležité!!! » st 20. září » šéf

Ahoj všem, účastníkům Stezky zvláště. Jak jsem již psal, tak v Čáslavi budeme z kapacitních důvodů bydlet na několika místech. Jedním z nich je i vojenská ubytovna. Předpokládám, že bude obdobné kvality, jako ta v Bežerovicích na 53. Stezce (tedy vysoké). Máme tam zamluveno 20 míst. Jsou tam dvoulůžáky a jednolůžáky. Cena je velmi příznivá 210,-/osoba na dvojlůžkovém, 220,-/osoba na jednolůžkovém. Pro snídani jsou tam k dispozici kuchyňky a kousek od ubytovny je Kaufland. Má to dvě nevýhody, nesmí tam psi a je to poměrně daleko k večerní hospodě – necelé dva kilometry.
V pondělí tam musím poslat seznam ubytovaných. Tak, jako jste hlasovali pro jídlo, můžete mi teď napsat, kdo by tam chtěl spát. Kdyby čirou náhodou byl velký zájem, tak vítězí ti, kdo se ozvou.

Stezka – pozvánka » st 20. září » JiBu

Vážení borci, narodila se Pozvánka », která mnohé z vás patrně potěší, tak jako mě těšila práce na ní. Zdravím a uvidíme se na Stezce.

Ad Lužiny 19. 9. 2017 » st 20. září » ZuVla

Ahoj všichni, včera jsme zažili poslední zahradní restauraci – v pivovaru Lužiny a musím uznat, že byla jen pro otužilé. Přesto nás za chvíli bylo čtrnáct a teprve, když dorazil patnáctý, odvážil se čtrnáctý černoušek odejít domů, do lékárny, ke krbu. Několikrát jsme se chtěli přestěhovat dovnitř, ale buď nebylo u varen dost místa, nebo přišel další frekventant kurzu otužování, který si chtěl také užít studený odchov, a tak jsme pořád seděli venku a usilovně se zahřívali studeným pivem. Skoro jako poslední přišel Michal, vyhřátý ze sauny. Ten nám tak dlouho předával své tělesné teplo, až už nebyl vůbec teplej, a tak jsme konečně mohli dovnitř. Srazili jsme barové stolky a pak už se každé další pivo měnilo ve vtipnou kaši. Když jsme si objednali závěrečná malá piva na počest klasika Šabacha (neboť jeho je výrok: "malejma se neťuká") a samozřejmě si ťukli, napadlo nás, že všem dříve odešlým zavoláme, že už taky odcházíme v pořádku domů. Musím konstatovat, že všichni, kterým jsme se dovolali, to velmi ocenili. I já. Vždyť kdy se mi naposled stalo, že mi o půlnoci volali rovnou dva muži?!

Doplnění akcí » st 20. září » šéf

Taky ahoj, já bych si dovolil doplnit Zuzanu ve dvou věcech:

1. příští hospoda U Houmra. 3. října. Změnil se tam personál (takže si nás nepamatují) a když jsem se tam v pondělí bavil se šéfem směny, tak jsem byl svým způsobem "důrazně upozorněn", že pokud si zamlouváme největší prostor v hospodě, takže by tomu měla odpovídat i útrata (pití, jídlo). Momentálně máme salonek (již z dřívějška) zamluven na tři termíny až do 31. října. Další pravidelný termín vychází na úterý 14. listopadu, což bude letošní třetí XIVejt, to chodíme jinam. A další termíny na listopad a prosinec mi nechtěl už zamlouvat. Tak ho prostě musíme v úterý 3. října přesvědčit, že jsme solidní zákazníci!
  2. Přehled, co bude, bych doplnil novou akci "Hérakleidy", už jsem o tom psal, tedy jen stručně, bude to takový víceméně společenskozábavný večer v pátek 13. (října). Hlásit se můžete na webových stránkách TAKu www.takpraha.cz ». Tam jsou také uvedeny další informace. (bylo by fakt fajn, aby se tam pár lidí z Trasy objevilo a někteří jsou už přihlášeni).

Stezka, ubytování » čt 21. září » Kestř

Milí kamarádi, k ubytování musíme nahlásit č. OP a adresu. K urychlení bych to mohla ubytovatelce nahlásit předem. Kdyby vás to neobtěžovalo, mohli byste mi údaje poslat.

Stezka, ubytování KH » so 23. září » Kestř

Ahoj, ještě mi chybí u některých číslo OP a adresa.

Stezka-ubytování Čáslav » so 23. září » šéf

Taky ahoj, Heleně chybí ještě pár ev. čís. obč. průk., ale mně ještě chybí pár zájemců o ubytování ve vojenské ubytovně na posledním noclehu v Čáslavi. Konkrétně dvě dvojice a tři osoby, které se nebojí spát sami na pokoji. Pokoje jsou tam soustředěny do buněk, vždy jeden dvoulůžkový a jeden jednolůžkový, které mají společné sociální zařízení. A já tam fakt musím v pondělí poslat seznam. Už jsem to tam měl poslat minulé pondělí, ale uhádal jsem to na tohle pondělí. Díky