Ad Pivní bar 30.4. » čt 2. 5. » ZuVla

Ahoj všichni, myslela jsem, že před volným dnem budu sedět v Pivním baru jen já a Jirka a zatím se nás ke zmenšenému stolu namačkalo postupně čtrnáct. Když někdo odpadl, hned jeho místo obsadil další příchozí. Dokonce i Blonďák neodolal kouzlu čarodějnic a sešel k nám do doupátka na dva Střízlíky. A měli jsme návštěvou i dva přátele na telefonu. Allu z nedaleké Andělky a Miloše ze vzdálené Srí Lanky. Koupou se s Blankou v moři a do kostelů vůbec nepáchnou. A ještě něco. Jirka jel odpoledne kolem Řevnic a velice se divil, že i tam Rajniš postavil rozhlednu. Nebyla to rozhledna, ale rekordní 22-metrová hranice - viz foto od ZSV.
Poslední letošní víkend uprostřed týdne Hrady na Sázavě vyšel na sv. Jiří. Zatímco ZSV a Pavel si jeli v pohodě jedním vlakem, my jsme zvolili cestu do Týnce s přestupem, a hned byl problém. Ve zpožděném vlaku jsme nechytali přípoj. Što dělať? Tak jsme si bouchli na Kristové létá u Roithů (i s náhodným příchozím Chapadlem) a zřejmě se tak střelbou přiměli přípoj, aby na nás akademickou čtvrthodinku počkal. Nebylo nás mnoho, ale měli jsme nečekanou koncentraci šampusů. A k tomu velikonoční zajíčky. To se to střílelo na Jiříka na Týneckém hradě, pod Zbořeným Kostelcem i na zřícenině. Mezitím jsme obědvali v jídelně s velmi zmatenou obsluhou - ještě že půlhodinová pauza na oběd se nás netýká. Cesta podle Sázavy se zvrhla na výstup do kopce, sestup a opět výšvih na Zbořený Kostelec. Poté jarní krajinou s letním počasím do Nespek do hospody Na Staré a do cíle v Pyšelce. Tentokrát byla otevřená a měla v nabídce řízek jako krávu . Reklama nelhala.

Ubytování Ostrava na víkend 11. - 13. 10. 2019 » pá 3. 5. » ZuVla

Ahoj, do Ostravy se do dneška přihlásilo 28 lidí. A tak jsem do Veroniky », kde jsme bydleli už před 9 lety, napsala o rezervaci. Toto je odpověď: Dobrý den, v tomto termínu máme posledních 10 dvoulůžkových pokojů Standard. Cena za STD dvoulůžkový pokoj včetně snídaně je 1 160 Kč.
Další místa bychom doplnili pokojem typu dvoulůžkový LUX, kde je cena o 100 Kč vyšší, tedy 1.260 Kč včetně snídaně.
U takto velkých rezervací požadujeme platbu předem na zálohovou fakturu v plné výši. Hotel Veronika, Mírové náměstí
Takže prvních dvacet přihlášených by mělo pokoj za 1160 Kč na jednu noc se snídaní (tedy 1160 Kč na jednoho za víkend), posledních osm za 1 260 Kč na noc a pokoj. A muselo by se zaplatit hned Jirkovi kvůli oné zálohové faktuře. Storna jsou uvedena na stránkách. Takže vy přihlášení, souhlasíte s cenou a zaplatíte?

Stezka - ubytování » ne 5. 5. » šéf

Zdravím Stezkaře, píšu ohledně Stezky, už zřejmě na předposled. Někdo vznesl požadavek na to s kým chce spát, někdo ne, takže jsem to nějak dal dohromady a výsledek posílám. Podívejte se prosím na to a sdělte mi připomínky (co možná nejdříve). Ale uvědomte si prosím, že je to dost ovlivněno tím, kdo kdy přijede, kolika lůžkové chatky jsou k dispozici a tak podobně. Ahoj na Stezce

Stezka » po 6. 5. » šéf

Zdravím účastníky jarní Stezky, před chvilkou jsem mluvil s penzionem U skály a dopřesňovali jsme počty a recepční mi řekla, že tam prý volala nějaká paní a odhlašovala se. Bohužel si nemohla vzpomenout na jméno.
Ale já o nikom nevím, že by se odhlásil (tedy kromě Ally, za kterou máme náhradu). Takže prosím tu, která tam volala a odhlašovala se, aby se mi obratem ozvala!!!
A ostatní důrazně žádám, abyste takovéto změny řešili se mnou a nikam sami nevolali. Jenom nám do toho vnesete zmatek (respektive, už jste ho vnesli) a já se potom při placení nedopočítám. Na pobyt byla uzavřena řádná smlouva s uvedením počtů, ceny a hlavně stornopoplatků. Už prostě nejezdíme se spacákem na podlahu do tělocvičen nebo hospodských sálů.
Nikam tedy prosím sami nevolejte!! Samozřejmě kromě toho, pokud byste chtěli jenom něco objasnit (třeba jestli mají sprchy, jaké mají povlečení nebo záclonky v oknech a podobně). Děkuji. Pozvánka na Stezku od Bubu »

út 7. 5. » AlKo

A co takhle Café bar Na Andělce když už budete diskutovat. Vari opravdu dobre ». Tam bych mohla i dojít.

Noclehy 11. a 12. 10. DD ostrava » út 7. 5. » LuLe

Přátelé, po dohodě se Zuzanou podávám informaci, že nedaleko hotelu Veronika se nachází hostel U Arény, kde lze získat levnější ubytování ve vícelůžkových pokojích. Zuzaně nebude vadit pokud si někdo (i z těch, kteří se již hlásili do Veroniky) zajistí sám nocleh tam. Typy pokojů a jejich ceny se vzájemně liší a tak to nelze dělat hromadně. Přes internet je možno zabukovat nocleh v 8lůžkovém apartmá, 6 lůžkovém rodinném pokoji, nebo čtyřlůžkových pokojích. Ceny bez snídaně do 400 Kč/postel/noc. Snídani možno dokoupit za 103 Kč.
Pokud někdo této možnosti využijete, dejte to vědět Zuzaně aby příslušně snížila počet rezervací ve Veronice.

Poslední pokyny a Odjezd na Stezku v pátek » út 7. 5. » šéf

Ahoj všem jarním Stezkařům, tak snad už naposledy ohledně Stezky.
1. nejdříve všem: teď mi napsali z Kytlice, že by bylo super, kdybychom na večeře mohli přijít alespoň mezi 18:30 - 19:00 (původně chtěli ještě dříve). Takže tomu prosím podřiďte své příjezdy na Stezku. Pokud pojedete vlakem, tak počítejte s tím, že od nádraží v Kytlici je to do kempu ještě cca 1,4 km
Jinak ubytování se provádí u baru v budově. Právě jsem jim poslal seznam účastníků i rozpisem, kde kdo bude spát, takže u baru bude možné říci je jméno a oni už by měli vědět, kde se máte ubytovat. Odpovídá to tomu, co jsem posílal v neděli večer, protože k tomu nikdo nevznesl námitku.
K tomu ještě malou poznámku - chatky jsem přiděloval tak, jak mi přišly pod ruku, nevím, jak která vypadá. Bude-li mít někdo pocit, že má horší chatku, než někdo jiný, není to záměr, je to prostě čiročirá náhoda.
2. k páteční odpolední frakci jedoucí veřejnou hromadnou dopravou: je několik možností, jak se tam dostat. Já pojedu vlakem z hlavního v 15:32. Takže, kdo případně pojedete tímto vlakem také, sejdeme se u vlaku (lístek si každý koupí sám). Je to vlak R606 Krušnohor. Budeme to mít trochu komplikovanější o jeden přestup navíc v Ústí (další pak bude v Děčíně). Dalším, přímějším spojem (16:51) bychom tam však byli už moc pozdě a dřívější, také přímější spoj (14:51) jede na mne moc brzo. Ahoj na Stezce. Pozvánka na Stezku od Bubu »

Dodatek ke Stezce » po 13. 5. » KaKu

Ahoj všichni, velmi se omlouvám za napomenutí ohledně konzumace alkoholu, které skoro všichni pocítili jako nevhodné a nepříslušné. Je tomu tak. Drtivá většina se bavila kultivovaně, zpívala melodicky a tančila s rytmem.
Nicméně vyskytli se tací, kteří to s požíváním divoce kombinovaných nápojů přehnali natolik, že jsem v neděli ráno zaboha nemohl nalézt své brýle. Až když jsem vyňal fotoaparát z pouzdra, zjistil jsem, že brýle spočívají na dně.
Pro zajímavost si dovoluji přidat dokument z dob dávných, který jsem právě díky Malé stezce mohl doplnit aktuálními snímky - hned ve čtvrtek.
Všechny vás zdraví starý sudeťák

Ad Stezka, hospoda a 61. Stezka » út 14. 5. » šéf

Ahoj všem, jak už bývá mým zvykem, mám několik věcí najednou:

1. nejdříve připomínám, že dnes večer je, abych tak řekl, takový malý preXIVejt (protože je čtrnáctého) a to opět v Pivním baru v Blanické. Přijďte zhodnotit Stezku a můžeme si popovídat i o té následující (k tomu se ještě dostanu). A "preXIVejt" je to proto, že za dalších čtrnáct dnů si uděláme dvojnásobný XIVejt, ale o tom už jsme mluvili na Stezce.
  2. K právě uplynulé Stezce.
    tady bych si nejdříve dovolil jménem celé Trasy (ještě jednou) poděkovat oslavencům za zajímavou prezentaci sama sebe a následně pak různých osobností (i když pánové byli opravdu dost "čitelní"). Bylo to velmi milé osvěžení večera a rozhodně to nebyla "přehlídka ztraceného času", jak to bylo z jejich strany uvedeno.
    Pak bych měl prozaičtější věc, dostal jsem tam konečnou fakturu, vše je řádně uhrazeno, nic nechybí, ba právě naopak. Těm, co tam strávili více jak dva večery účtovali příznivější sazbu za ubytování (polopenze je samozřejmě stejná). Rozdíl v ceně oproti dvoudennímu ubytování byl 40,- Kč za každý den (a bylo jedno, jestli jste spali na pokoji nebo v chatce). Takže "čtvrtečníci" mají celkový přeplatek 120,- Kč (3x40,-). Abych každému vracel uvedenou částku bankovním převodem na účet, ze kterého platili, by bylo dost náročné, takže jsem se rozhodl to vyřešit jinak. Každý, kdo přijel (nebo měl zaplaceno) na Stezku ve čtvrtek, to bude mít jako dobropis pro zápisné na další Stezku (jinými slovy, bude mít následující Stezku o 120,- Kč levnější).
  3. A tím se dostávám k následující, podzimní 61. Stezce. Bude v termínu od čtvrtka 26. do neděle 29. září. Zakončení bude na hradu Helfenburk u Bavorova. K tomu spustíme v dohledné době opět elektronické přihlašování. Ale máme zatím problém s noclehy. Měl jsem vytipováno několik míst (bohužel jich moc není, protože najít ubytování za přijatelný peníz pro cca 60 lidí je dost problém, ono vlastně i za ten nepřijatelný peníz). Z nich mi buď vůbec neodpověděli (nebo nebrali telefon), nebo mi sdělili, že ukončují činnost nebo, že moc a moc děkují za zájem, ale že už nemají v daném termínu dostatečný počet volných míst. Stezkový nocleh má ještě jedno omezení, musí být někde poblíž železniční trati, abychom mohli v neděli dopoledne dojet do Bavorova. Takže bychom možnosti a tipy měli probrat dnes večer, případně se zkuste zamyslet, jestli byste o něčem v dané oblasti nevěděli (nejlépe tak Vodňany, Prachatice a podobně) a dejte nám tipy. Něco už zkouší prověřit Vráťa, ale čím více toho bude, tím lépe. Ještě jednou opakuji, kapacita tak 60 míst (nedejte se zmást právě proběhlou Stezkou, kde nás bylo okolo 80, byly oslavy narozenin a také na jarní Stezky jezdí vždy více lidí, než na podzimní, i když, kdo ví). Takže tak. Jsou chvíle, kdy neskonale závidím Trase 18.

Minitažení Grasluj-Holubník je za námi » st 15 5. » JiKu

MINITAŽENÍ GRASLUJ-HOLUBNÍK („ZÁJEZD“ NEJEN BOHYŇ KANADSKÝCH...ZPRÁVA NlsM JiKu)
...se uskutečnilo 10.-12. května 2019 v prastoru divoké Kanady České. Z Prahy jeli 4 vlakem (JiKu, JaRas, Danea + Hugo, Zdenál pak busem)... 5x, i na bus jednou, přesedali a těšili se do zteče... Postupně počet Jurou, Vaskou, Pupasem, Mámou, Broňou a Zuzanou na 11 srovnán vozbou (po letech většina z Brna). Pražští 4 + Máma došli pěšky lesy proti potoku velmi letním teplem z Dolního Bolíkova, GRASelovou stezkou (6 km) do Českého Rudolce, do Zámeckého pivovaru, kde sešli se pak všici. Po večeři, setkání s novými příbuznými a jejich přáteli, vyraženo jinou GRASel stezkou 6,5 km směr jih. Bloudění tmou i v polích, kde bisoni číhali, pak lesy, šílenými táhlými stoupáky, Nakonec cestičkami smrčím mezi skalami a vývraty dosaženo po 3 hodinách GRASelovy sluje. Oheň, papu, písně a o půlnoci Broniny narasky rasdováděly les i probuzené komáry.
Těžké ráno, snídaně teplá na lžičku, bolesti hlav a zad - vše překonáno dalšími prastupy kolem praslesních rybníků (v noci s na kilometry slyšitelným skřehotem žab). Lehké + občas silnější deštíky tlačily houf lesy ku Landštejnu, kde čekal veleútulný pub Holubník (interierasem připomínající Rasovnu).
Občerstvení dlouhé a mylné info připravily lačné o návštěvu hradu. Avšak hned vedle slunečník s Platanem nezklamal. Posléze (hradby neslezeny) opět Holubník, kytary, zpěvy a tichý boj o přízeň a nocleh s krasnou paní vedoucí cca opět do noci.
Dámy ač vloni na Kraskowci povýšeny, žádaly opět. I když situaci písněni a kolky naraseninovými silně vylepšily. Zbytečně navíc c. k. Minitažení udělily název „ZÁJEZD“ a tím de facto ponížily tuto drilem přetékající akci. Kadet čekatel Hugo povýšení ani nečekal ani nežádal, že. Dámy si počkají na příště. Na TAŽENÍ koncem září a pak někdy na ČAS PRAVDY, nemohou. Snad na zámek 5. 10.? ev. na KřivoPivoklát v Posázaví 20. 10. Cvičení a MiniTažení jsou zatím v nedohlednu.
Venku slejvák a na dvoře, kde plánovány karimámy bylo 5 cm vody. Dámám povoleno zůstat v patře a pánové deštěm nastoupili do stacionární vozby. Po vyhnání ptactva a jistě i hlodavců, rasložena 4 sporá lůžka na 7. Naštěstí se luční Maringotův útulek na kolech sám s kopce nerasjel a schody vydržely.
Výtečná snídaně i pro již také probuzenou moraskou sekci, čekající na přistavení vozby pomocí Rudolecké pomoci. Ku Prase jen pět, zahřáti fofrem pěším (7 km) přes Blato, kde bahno pod parožím dali, ku nádraží Hůrka. Hřib Hugo sebral, co rastl u cesty i když na teploměru u vlaku byla NULA!!!
Vláček hlubokými rasmanitými lesy na dosah ruky byl hrubě přerušen výpadkem koulejí a busem . Pak dalším busem do Veselí. Ku Prase již jen vlak. Všeobecná rasdost z akce ještě umocněna konstatováním, že další bude AŽ cca za půl roku.
40. tý TURASův JARAS BÁLEM+TAŽENÍM skončil. Další info + fotky (na skturas@gmail.com se hlaste) někdy později i ve Výroční VeleTůře...
Pište mailem, co kdo nově vymyslí, (společně vypilujem).... A taky pak kompletně zařídí. Nápady by jistě byly, tak se někde uvidíme (vždy 3 středu v UPM Cafe) a do dalších let do občasných Tůr dáme, že. HOJ TURAS!

Ad Pivní bar 14. 5. a nadějné vyhlídky » st 15. 5. » ZuVla

Ahoj všichni, My čekali mráz a zatím přišlo jaro. Tak nějak by se dala popsat naše účast ve včerejším Pivním baru. My čekali, že nikdo nepřijde a zatím se nás ke stolu postupně namačkalo dvacet. Zřejmě jsme si všechno na Stezce přeci jen neřekli, protože v hospodě jsme se sešli všichni (včetně dvou oslavenců), co jsme se v Kytlici v neděli tak dojemně loučili. Navíc se ve sklepení objevil už jen řadový člen Čtrnáctky (právě jsem se vrátil z Ománu) a malá velká dcera Pavlíny. Byli jsme v Pivním baru nadlouho naposled, tak jsme jim před létem aspoň vyjedli kuchyni.
Tak máme za sebou Stezku a nevšední oslavu 7 x 5 x 14. A už opět míříme vzhůru za další hranicí všedních dnů.

Omluva » čt 16. 5. » PeNo

Ahoj Přátelé. Včera jsem konečně přiběhl z lesa a zjistil jsem, že jsem poslední, kdo nevyjádřil jak jej uplynulá Stezka opět omladila. Za to se omlouvám a připojuji se s díky k oslavencům, kteří nebyli ( aby nás někdo neprudil - oslavenkyním, které nebyly) tak liknaví ( tak liknavé) jako já. Nic lepšího než hbití děkovači (hbité děkovačky) nevymyslím, takže jen dík.

Oznámení » po 20. 5. » PaBr

Ahoj čtrnáctko, kdyby to někoho náhodou zajímalo, tak viz příloha.

Další vnuk » út 21. 5. » IvČe

Ahoj, máme nového vnuka Šimona od "lítacího" Honzy.

61. Stezka, přihlašování » út 21. 5. » šéf

Ahoj všem, jedna Stezka nám nedávno skončila a je tedy potřeba již myslet na další. A to již na 61. Stezku TAKu. Zakončení bude na hradu Helfenburk u Bavorova. Konat se bude na konci září, konkrétně od čtvrtka rána 26. 9. do neděle 29. 9.
V brzku bude nejen maso, jak sliboval soudružkám v šedesátých letech Antonín Novotný, ale i spuštěno Janou elektronické přihlašování na trasových stránkách. Tam je potřeba vyplnit vše, jako obvykle: - jméno (+ příjmení :-)) - kdy na Stezku přijedete - jestli chcete jet Stezkovým vlakem zpět- jestli patříte do kategorie 65+ - a jestli chcete společnou dopravu z noclehu na zakončení - viz dále.
Přihlášení je nutné stihnout nejpozději do 20. července (ale pokud možno to prosím neodkládejte). K tomu důležitá poznámka - přihláška je platná až po zaplacení zápisného!! Zápisné je letos velmi vstřícné: TAK: 150,- Kč, neTAK: 220,- Kč. Stezkový vlak je za jednotných 70,- Kč (a to ať je vám víc nebo míň - ten údaj o kategorii 65+ je ale nutný pro pořadatele pro konečné vyúčtování vlaku!!!, tak to prosím vyplňte) Platbu za Stezku proveďte do stejného data, jako vyplnění přihlášky. Platí se samozřejmě opět na trasový účet 2500228174/2010. Variabilní symbol uvádět nemusíte (stejně to vždycky někdo popletl), jen pokud nebudete platit z účtu, který je na vaše jméno, tak do zprávy pro příjemce napište, za koho platíte. Po výše uvedeném datu se zápisné zvyšuje o 70,- Kč
Noclehy: vzhledem k tomu, jak jsme velká Trasa, tak je v dané oblasti velký problém najít dostatečně kapacitní nocleh. Nicméně se zadařilo, ale budeme spát po celou dobu na jednom místě a to: v chatkách v kempu Podroužek u Netolic. Nocleh je tedy na posteli a bez spacáků, ale s polopenzí. Ve čtvrtek večer tam budeme společně s Trasou 8.
Prostým pohledem do mapy zjistíte, že je to docela daleko od místa zakončení (sehnat nocleh blíže nebylo možné, protože se ještě ten víkend v Bavorově konají nějaké cyklistické závody a všude v okolí je prostě plno). Takže se budeme muset v neděli dopoledne pod Helfenburk nablížit busem. Abychom zajistili autobus správné velikosti, tak prosím vyplňte ten poslední sloupec. Jde o to, aby to nedopadlo jako loni cesta do Kyjova, kdy se zase kupovalo zbytečně moc jízdenek. A to je vše. Nuže vzhůru do jižních Čech

Smutná zpráva » pá 24. 5. » Kestř

Se zármutkem oznamujeme, že Marta Jelínková zemřela. Poslední rozloučení bude v Malé obřadní síni v Krematoriu Strašnice 29. 5. v 10.40 hodin.

Milíčeves 2019 » po 27. 5. » MiNo

Ahoj kamarádi, již brzy se s mnohými z vás uvidíme v Milíčevsi. Posíláme těchto několik informací:
» zahradní kemp v Milíčevsi je pro vás připraven, počasí je objednáno
» v pátek je možné přijet od 14 hod.
» jako každý rok prosíme o výpomoc při technickém zabezpečení akce: Nejsme vybaveni sklem na plný počet účastníků. Alespoň někteří z vás, kdo pojedete autem, si vezměte vlastní půllitry. Taktéž vlastníci kempingových křesílek by si je mohli s sebou přibalit – lavic a židlí je rovněž omezený počet.
» i letos obdržíte černobílé kopie map k vyznačení tras výletů. Kdo chce hledět do plnohodnotné barevné mapy, může si přivézt cyklistickou mapu SHOCART č.113 Podkrkonoší (KČT 23 Podkrkonoší není vhodná, zabírá překvapivě jinou oblast)
» naplánované výlety jsou rozsahem mírné
» můžou přijet i ti, kdo nejsou dosud přihlášeni. Velmi se těšíme.

Ad Kupa 2 × 14. 5. » st 29. 5. » ZuVla

Ahoj všichni, zatímco pro Stezkovou oslavu si šéf uzurpoval šéf číslovku sedm, včerejší XIVejt byl ve znamení dvojek. Byl mimořádně 2 x 14. května, takže dvojnásobný, a to ve dvojčatech, ve 22. patře. Nejvyšší budova Jižního Města sice patří ministerstvu vnitra ČR, ale řídící důstojníci se rozhodli otevřít ji i plebsu. Stačí najít správný vchod s krycím názvem Ubytovna, vyzvednout si na vrátnici ušmudlanou papírovou kartičku, ve které je bezpochyby ukryt nějaký důmyslný vyhledávací čip, a zmáčknout ve výtahu nejvyšší číslo - dvě labutě. Restaurace se od dob socíku moc nezměnila, personál taky ne, ale ty výhledy!!! Postupně jsme se dotrousili do salónku, hudba začala hrát (a hrála nám celý večer) a my jsme odbíhali tu do restaurace, tu do chodby u záchodků a prohlíželi si Prahu z nezvyklého úhlu a nezvyklé výšky. V pražském oparu Hradčany nešlo rozeznat. Pak se stal zázrak. Setmělo se a všude pod námi se rozzářila světla. Najednou jsme nebyli na Jižáku v ubytovně ministerstva vnitra, ale na Eiffelovce. A pod námi… Bon soir, mademoiselle Paris! Fotoalbum »
Expedice O2 byla tak hezká, že jsem se z té krásy dosud nevzpamatovala a popíšu jí později. A že nevíte, co O2 znamená (nezaměňovat O s bezvýznamnou nulou)? Stačí napovědět, že jsem od Petry a Luboše Martínkových dostala ve 22. patře 2 kytky – jednu za Divokou a druhou za Tichou Orlici.